• Mael

Vi gravida från spraystart v 14

Här hänger vi som blev gravida efter spraystart i v 14!!

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 10:16:42:
    Här är vår BF-lista och kalender:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m21092836.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-13 15:45:35:
    Då tråden går ut kommer här en del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m23734346.html
  • Svar på tråden Vi gravida från spraystart v 14
  • svårt att vara unik

lonev - sötis, tack för att du frågar efter mig! Jag har varit här och läst flera gånger, men alltid känt mig för stressad för att skriva något, vill ju ha tid att skriva ordentligt.

Har läst om kråkas hemska olycka, vilken tur att det gick bra!! Hoppas det går bra att köra igen, vet att sånt kan vara jobbigt.

Hemlige Arne - vilka fantastiska nyheter!! Hoppas allt går som det ska nu, roligt att lyckas på egen hand!

Mae - lider med dig och hoppas att de hittar det nedrans provet snart!

Det har hänt en massa tråkiga barnrelaterade saker runt omkring mig, men jag mår bra, och bebisen mår bra så vitt vi vet. UL om knappt 2 veckor.
    Tredje veckan på jobbet börjar idag. Chefen vet (han blev jätteglad och har redan börjat planera för ersättare ), gruppen jag arbetar i vet, och de andra får veta allt eftersom. Det är roligt när man ser hur folks blickar glider mot magen. Ingen frågar dock, vilket jag tycker är bra. Så stor är den inte ännu. Men jag blir lite full i skratt och talar om att jag inte bara ätit upp mig under sommaren.

Vet inte om vi kommer att inreda något barnrum från början. Känner ingen längtan efter det ännu, och vi har bara 2 sovrum varav det ena är arbetsrum, så det kanske får vänta. Men man vet aldrig, plötsligt kanske suget vaknar hos mig också och jag går loss på tapeter, inredningsdetaljer och dyra lakan.

Däremot längtar jag efter att börja provköra barnvagnar... Efter ul har blivit nåt slags mantra, haha.
    Kramar till er alla, ska rycka upp mig och vara mer aktiv här, jag gillar ju er.

• Laelia

Puh - det gick ju bra! Innan jag blev gravid så gillade jag att vara i centrum vid fikabordet, nu är det mer som jag hellre skulle sitta på mitt rum själv och fika och det känns som en pärs varje gång någon tittar på mig!
    Hoppas att min isoleringsönskan går över nu när jag är officiellt gravid!
    Hemma med kompisar och grannar känns det inte alls likadant - där är jag SÅ stolt över min växande mage! Det kan ju vara för att det är så många män på avdelningen- vi är 3 tjejer av 18.

• Laelia

Stockholmare:
    Vet ni någon bra privatgyn att göra vul på?

Min syster är i v.11 och skulle göra vad som helst för ett vul så snart som möjligt, symtomen har försvunnit och vi vet ju alla hur nojjig man blir av det
    Det hjälper ju föga att jag säger att mitt illamående också försvann i v.10, nu är hon i upplösningstillstånd och tror att knyttet kastat in handduken, stackarn

• svårt att vara unik

Laelia - har hört att Läkarhuset på Odenplan ska ha snabba "akuttider", prova där. Mama mia och liknande brukar ha rätt långa väntetider.

Skönt att det gick bra på jobbet för dig förresten. Lycka till på UL!

• Laelia

Savu:
    Tack!

UL gick bra, ett riktigt energiknippe bor i min mage! Det är helt fantastiskt att se hur armar och ben slår och fäktar!
    Tyvärr så låg den med huvudet neråt och ville inte visa sig i profil så mycket så bilderna blev inte så bra. Jag får försöka leva på minnet!
    Datumet stämde med mina första uträkningar med ÄL=ÄP, det blev 16 januari!
    Jag kunde inte se någon snopp, men jag är ändå inte ett dugg säker på att det är en tjej! Det var som sagt ett herrans liv på det lilla knyttet!

• Laelia

Mae:
    Det är dags att starta ny tråd snart. Kan du starta en ny och länka in den i TS?

• Mael

Laelia: Å vad härligt och skönt att allt är bra! Det är verkligen magiskt att få tjuvkika på vad som händer därinne.

Skönt att det gick bra på jobbet också som sagt. Förstår att det är lite knepigt när det är så mycket karlar. På mitt jobb vet ju alla sen länge, men man märker nu att de börjar snegla på min mage, men de vågar inte riktigt kommentera eftersom de är osäkra på hur trygg jag känner mig i det... Efter UL ska jag börja prata om det mera...

• Beatrix

Laelia: Grattis till ditt positiva UL - vilken lycka!

• Laelia

Beatrix:
    Du kommer väl också snart skrivar en liten rapport från UL - var det imorgon?
    Lycka till!

Mae:
    Ja, det kan man ju förstå att dom inte vågar gå på för mycket efter sist gång, och det kanske är skönt också som sagt!
    Såg du mitt inlägg om att tråden snart stängs?
    (Jag är ju lite "trådpolis" precis som du )

• jamis

Hej på er på kvällskvisten!

Imorse mådde jag superilla när jag kom till jobbet, kan nog bero på att jag slitit så i helgen... Jag känner av bebisen mer och mer, inte så mycket starkare men oftare och det är så mysigt! Men jag vet ju inte riktigt om det är bebisen...

Laelia: Så spännande! Berätta gärna hur det gick!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Mael

Hej Jam: Vi hänger i en ny tråd (den här går ut snart) se länk i inlägget ovanför ditt.
    KRAM

Svar på tråden Vi gravida från spraystart v 14