• LisaT

Bonusen ville att mamma och pappa skulle mysa...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 10:50:42:
    I lördags kväll var sambon ute med sin bror och hans två bonusar sov hos oss, dem bor varannan helg. Har gjort så sen vi flyttade ihop förra året. Äldsta tjejen är 3,5 år och hon berättade att när pappa lämnar mig så vill jag inte att du ska följa med för då kan pappa följa med mamma upp och då kan dem göra det man inte får prata om, som man inte får se. Vaddå sa jag, mysa i sängen sa hon då.

Hjälp, vad säger man? Jag sa att hennes mamma har en ny och då blir han ledsen, men hon sa att han är inte där, han är hemma hos sig. Ja...Vad säger man?

• Svar på tråden Bonusen ville att mamma och pappa skulle mysa...
  • Hannah76

Min första känsla när jag läste ts är att hon sett något o någon har sagt till henne att det är en hemlis. Om fallet inte är så, så är det nog önske tänkade från hennes sida. Fast det verkar liteungt att veta om att mamma o pappa myser i sängen. När separerade föräldrarna?

• Tettan

Varför tar du inte upp diskussionen med pappan? Han kanske har något bra svar.

Bonusen kanske har sett mamman "mysa" med sin nya, och vill att hon ska göra det med pappan istället...

Och att du och pappan myser... Hon kanske ser det som ett "hot" mot att mamman och pappan ska flytta ihop igen?

• LisaT

Dem separerade förra sommaren. Det har varit struligt på den fronten, för biomamman har velat haft tillbaka min sambo hela tiden, tills hon träffade en ny för några månader sedan, så hon har erbjudit honom sex osv.. Sen snackar folk om att de haft en affär, men det tror jag inte på. :) Han har alltid varit ärlig emot mig. :)

• QrazyQuties

Jag skulle bli chockad om det inte verkligen har hänt... hon har garanterat INTE tillräckligt med fantasi för att veta att det inte är något man pratar om!

Hade jag varit du hade jag konfronterat dem!

• Tettan

Hon kanske har sett att andras mammor och pappor myser och vill att hennes också ska göra det.

Dra nu inga förhastade slutsatser som kan få förödande följder.

• Mysluvan

Jag var tvungen att läsa TS igen.. Och jag skulle faktist konfrontera sambon om det var jag.. Särskilt om jag hört rykten om att dom haft en affär.
    Tror iof att barnet vill att dom ska bo ihop igen men med tanke på att hon inte är så gammal borde hon sagt det i stället. Det låter liksom inte som något hon kan ha kommit på själv.

Många är kallade, få är utvalda.
  • Tettan

Håller med om att TS ska prata med sambom om detta, men utan förutfattade meningar om vad som hänt/inte hänt. Det har jag redan skrivit tidigare.

• listo

Mitt tips är detta: Dra inga förhastade slutsatser. Barn i den åldern har ofta VÄLDIGT livlig fantasi, en del barn är väldigt avancerade och har mycket bättre koll på saker än man som förälder har en aning om.
    Prata med din sambo (naturligtvis), men utan att anklaga. Berätta vad barnet har sagt och säg att det naturligtvis gör dig fundersam.

Och fundera över hur du ställer dig till hans eventuella svar. Kommer du kunna lita på honom om han säger att barnet fantiserar? Om inte, hur går du vidare? Vad behövs för att du ska kunna lita på det han säger i så fall?

• Mysluvan

Självklart ska man inte lita blint på ett så litet barn. Men jag skulle som många säger prata utan förutfattade meningar.
    Sen kan man ju gå igenom lite i huvudet hur det brukar vara. Brukar du åka med och lämna? Brukar han neka dek att åka med när du vill ibland? Tar det längre tid än det borde? osv.
    Lycka till.

Många är kallade, få är utvalda.
  • LisaT

Nej, usch så vill jag inte tänka. Tror att jag låter det vara och ser om det blir/sägs något mer. Men nog kommer jag ha ögona öppna iaf, det vill jag lova.

• revik

Ha du det... Tänker att det finns en anledning till att du startade den här tråden...

• Hallonpaj

Det är nog helt naturligt att barn önskar sig och fantiserar om att deras skilda föräldrar ska lappa ihop det igen. Jag vet inte riktigt hur man ska bemöta det, jag tycker att du svarade bra som du gjorde.

• beEMbe

Jodå det där kom jag ihåg! Inte just mysa men att den äldste bonusen som var 3 år när jag flyttade in hos hans far tyckte att nu kan du ju åka hem Och sen tyckte han även att mamma och pappa ska pussas .

Men jag sa bara mamma och pappa är bästa vänner med de är inte kära längre , men det är bra att vara vänner oxå och att de bägge älskade honom mest av allt.

Något år senare gick det över men jag vet att han önskade dem ihop i minst 3-4 år. Nu kanske han vant sig. men jag vet att han älskar även mig men föräldrar ÄR föräldrar.

• LisaT

Jo det är klart att det är så. Skönt att veta att man inte är ensam. :)

• Karolina

Min yngste bonus sa när han var 5-6 år -min pappa har två tjejer! vilka då? undrade vi..jag och bonusens mamma såklart... barn kan ha ganska roliga funderingar o fantasier. Men om du känner dig osäker så prata med din kille.

• Dazzle

Hur har det gått??

Jag tror absolut hon sett mamman gosa med sin nya. Lr er, å så vill flickan att mamma å pappa ska mysa istället.

Lycka till

Svar på tråden Bonusen ville att mamma och pappa skulle mysa...