• Kicka74

30+ Just börjat utredning

Hej
    Igår påbörjade vi vår utredning efter att ha försökt bli gravida i lite över ett år.
    Igår var jag också 4 dagar sen med mensen så innerst inne så trodde jag inte att vi ens skulle behöva börja utredningen.... Men tyvärr så var det bara nerver för testet visade negativt samt att mensen kom så fort jag var tillbaka på jobbet ;o(
    Så nu sitter jag här med massor med "provpapper" och ska gå till första provtagningen i morgon......

• Svar på tråden 30+ Just börjat utredning
  • Tessidess

Åh, jag vet precis hur det är. Vi har försökt i snart 2 år och varje månad tror jag att NU, men nä. Jag är verkligen skengravid och längtar ihjäl mig. Min man likaså

Vart kommer du att gå utredningen, vi tänkte också göra en utredning nu för att kolla om det är ngt som inte stämmer. Min man har ex inte gjort spermaprov. Jag har både PCO och Fibromyalgi och har varit utbränd i många år, vilket såklart påverkar fertiliteten men jag har behandlats för det, akupunktur etc, vilket gör mig bättre och bättre. Jag hade ex ingen ägglossning förut, det har jag nu. Varje månad hittar jag tiden för ägglossning på stickan Det är positivt iaf! Har du testat ägglossningstest?

• Kicka74

Hej

Ja det är kontigt det där att man inbillar sig så otroligt mycket. Jag kan till och med ibland må illa på morgonen..

Vi gör vår utredning hos min gynekolog som jag har gått hos i många år. Han vill att vi ska försöka hinna med alla prover innan sommaren så att vi kan få "en dom" som han uttryckte sig innan ledigheten.
    Så det är bara att vänta och se om det är något fel på någon utav oss.

Jag har provat ägglossningstest, och vi har försökt att pricka in dessa dagar. Men det verkar inte ha gjort något skillnad :o)
    Min gynekolog tyckte inte jag skulle lägga några mer pengar på det nu i alla fall, när vi ändå har satt igång utredningen.

Innerst inne tror och hoppas jag ju såklart att inget är fel, men tyckte att det var lika bra att ta reda på i fall att...

• Tessidess

Håller tummarna för er!

Svar på tråden 30+ Just börjat utredning