• I Love You Three

rädd snälla snälla hjälp!

Jag har ny partner sen ungefär 7 månader tilbaka.. (pappan till bebisn lämnade mig och jag träffade en ny strax efteer det).

Till mitt problem, fick barn för 2 veckor sen snart och jag är så sjukt orolig att han ska lämna mig Rädd att han inte ska orka, att känsllrna ska försvinna..:_( Jag har aldríg känt så här för nån för.. jag vill inte mista honom., Han bedyrar att han inbte tänker lämna mig o att han älskar mig, att det är nu i början det e jobbigt bara, men jag e rädd endå.. eftersom allt e annorlunda nu när jg fått barn, vi kan inte längre göra vad vi vill, när vi vill och det är väll en av anledningarna till att jag e rorolig.

finns det nån mer? eller har ni nå tips? Snälla

• Svar på tråden rädd snälla snälla hjälp!
  • Miranda1981

Försök att ta det lugnt..
    Han visste ju när han träffade dig att du skulle få barn, han måste ju redan då vägt för o nackdelarna om han skulle vara med dig.
    Säger han att han vill vara med dig och att han inte ska lämna dig så lita på honom, det är det enda du kan göra.
    Försök att inte oroa dig och njut av tiden som är.

• Skrutt och Skrot

I alla förhållanden oavsett om man har barn eller inte så finns ju alltid "risken" att man blir lämnad.
    Men om man ska gå runt och oroa sig för det hela tiden så hinner man ju inte njuta av det som finns nu.
    Lita på att han menar det han säger precis som du menar det du säger till honom.
    Jag tror inte att han har kämpat vid din sida genom hela graviditeten när det inte ens är hans barn, för att sedan lämna dig ensam.

Det är jobbigt när man säger till någon att man älskar den personen och inte blir trodd utan samma fråga upprepas hela tiden, då brukar jag bli irriterad istället och ta avstånd vilket inte är så bra för någon av er.

Lita på att han älskar dig precis som du älskar honom och nästa gång du är på väg att fråga honom om han älskar dig så fråga istället om han vet om hur mycket du älskar honom, kanske passa på att visa det också medans barnet sover ~ler~

• I Love You Three

Det är en till av anödeningarna till att ja e rädd, mitt barn sover ALDRIG! så jag får aldrig en chans att visa vad jag känner, har knappt tid att ge honom en puss.. Därför jag e så rädd att han ska lessna på att inte få närhet o sånt..

• Heisan
    Himlavalv skrev 2007-05-22 18:13:51 följande:
    Det är en till av anödeningarna till att ja e rädd, mitt barn sover ALDRIG! så jag får aldrig en chans att visa vad jag känner, har knappt tid att ge honom en puss.. Därför jag e så rädd att han ska lessna på att inte få närhet o sånt..
    Jag vet att det är svårt, men försök sluta vara rädd.. Det avspeglar sig i ditt beteende o är nog en större risk än bebben. Du kan visa att du älskar honom o vill vara med honom på massor utav sätt..T ex en hand som smeker över ryggen när du går förbi, komplimanger, jag är så glad att jag har dig-kommentarer etc etc..
  • Afrodite84

Kan bara berätta om en kompis till mig. Hennes kille lämnade också henne när hon blev gravid och hon träffade en ny ganska snart. Han är nu barnets "pappa", de är gifta och får sitt första gemensamma barn nu i dagarna. Var inte orolig, han visste ju som sagt om det hela och ville vara med dig och den du är. Jag tror han har kommit för att stanna! Ta hand om er!

Svar på tråden rädd snälla snälla hjälp!