• masallah selin bebegim

Ta hål i öronen på en 5-6 månaders?

Har sett en hel del trådar om Hål i öronen på barn som är ca 1 år osv.Nu har jag sett en del ute som hade 5 månaders med hål i öronen..vad tycker ni om det? Många tycker tydligen 3 åringar redan är för litet att ta hål i örat på!

• Svar på tråden Ta hål i öronen på en 5-6 månaders?
  • Hanna1984

black pearl; jepp. Men sen kan jag inte svara på ifall andra gör det pga nån slags uppmärksamhet.

• Black pearl
    Hanna1984 skrev 2007-08-02 18:33:20 följande:
    black pearl; jepp. Men sen kan jag inte svara på ifall andra gör det pga nån slags uppmärksamhet.
    Har inte begärt att du skall så göra heller
  • Hanna1984

black pearl; varför sån otrevlig ton?

• Black pearl
    Hanna1984 skrev 2007-08-02 18:43:43 följande:
    black pearl; varför sån otrevlig ton?
    /OT/ Nu tenderar du att gå utanför tråden.
  • Black pearl

/OT/ igen men jag undrar var någonstans TS är?

• suzzit

Aldrig, tycker det är ett övergrepp enligt mig. Vem gör man hålen för när dom är så små, inte för barnets skull. Fult är det oxå.

• Black pearl
    suzzit skrev 2007-08-02 19:23:11 följande:
    Aldrig, tycker det är ett övergrepp enligt mig. Vem gör man hålen för när dom är så små, inte för barnets skull. Fult är det oxå.
    Håller med dig
  • Bestla

Jag tycker personligen att det är helt åt helvete.

Jag är jättebra när jag är snäll, men när jag är stygg är jag helt jävla outstanding!
  • Anna81
    Hanna1984 skrev 2007-08-02 16:55:57 följande:
    black pearl; För mig handlade det enbart om kultur och tradition. Sen skiter jag väl i va andra tycker.. är inte ute efter andras uppmärksamhet.
    Håller med dig!

Runt om mig har alla småtjejer hål i öronen så jag får inte nån uppmärsamhet bara för att min dotter har hål i öronen, det är inget nån runt om oss tänker på just för att alla har det. Skulle nog fått mer uppmärksamhet om hon inte hade haft hål.
  • DaCiss

Är mänskan ett flockdjur som fåren? Måste man göra allt som grannen gör bara för att grannen gör det?

Vill man inte tänka för sig själv och på sin familj och barnen? Vad som är bäst för oss själva och våra barn?

• DaCiss

Jag tycker det är hälsosamt att frågasätta varför man tänker som man gör, varför man vill det man vill och varför man upprätthåller traditioner egentligen. För mig är det ett friskhetstecken att man ifrågasätter saker och ting i omgivningen och även sig själv. Gör man det så kommer man utvecklas mycket mer som mänska och få mer självinsikt och insikt för livet omkring en, men än en person som inte ifrågasätter utan rullar på utav slentrian.

• Anna81
    DaCiss skrev 2007-08-03 10:41:58 följande:
    Är mänskan ett flockdjur som fåren? Måste man göra allt som grannen gör bara för att grannen gör det? Vill man inte tänka för sig själv och på sin familj och barnen? Vad som är bäst för oss själva och våra barn?
    Nej man måste inte göra det för att grannen gör det. Och det har jag inte gjort heller, och jag tror inte att nån annan gör det av den anledningen heller.
  • DaCiss

Men varför lade du då hål i öronen på dottern din? Är det värt riskerna och övertrampet på hennes integritet för fåfängas skull, dvs utseendet?

Anna81 skrev 2007-08-03 16:42:13 följande:
    Nej man måste inte göra det för att grannen gör det. Och det har jag inte gjort heller, och jag tror inte att nån annan gör det av den anledningen heller.
  • Anna81
    DaCiss skrev 2007-08-03 17:55:56 följande:
    Men varför lade du då hål i öronen på dottern din? Är det värt riskerna och övertrampet på hennes integritet för fåfängas skull, dvs utseendet?
    Men läser du inte vad jag skriver/har skrivit i tråden?
    Jag har skrivit säkert 20 ggr varför jag gjorde hålen i öronen på min dotter.

Oavsett vad du lr nån annan säger här så kommer jag inte ångra mig lr tycka att jag gjort nåt dumt. Så jag förstår inte vad ni sysslar med.
    Ni kommer aldrig tycka som jag o jag kommer aldrig tycka som ni.

Jag har inte gjort nåt fel iaf och så länge jag inte gjort det ¨så är jag nöjd

Sen vad min granne har på sina barn bryr jag mig inte alls om.
  • Angelines

JAG VET INTE OM NI MÖJLIGTVIS HAR HÖRT TALAS OM BEDÖVNING? Man köper det på Apoteket och barnet får gå runt med det i 30 minuter tills det börjar verka sedan så finns det ett FLERTAL, med andra ord, VÄLDIGT MÅNGA salonger i Stockholm där man tar hål i båda öronen samtidigt med pistol HELT SMÄRT OCH -INFEKTIONSFRITT!!! och ofta har jag sett att det görs av ETNISKA SVENSKA damer/tjejer. Jag har en dotter på 1 och ett halvt år som jag planerar att göra HÅL I ÖRONEN på men blir så besviken att många är så trångsynta och felaktigt kritiska till detta. JAG VILL SNARARE SÄGA: ANPASSA ER TILL SAMHÄLLET DÅ DET INTE LÄNGRE HANDLAR OM SEDER UTAN OM ATT DET FINNS SMÄRTFRIA SÄTT ATT GENOMGÅ DENNA PROCEDUR!!!

• Leeloo

Tycker det är konstigt att ta hål i öronen på sina barn innan dom ens kan ha en åsikt om det själva?

Svar på tråden Ta hål i öronen på en 5-6 månaders?