• Pion

Kanske Gravid? Eller spökar ÄLsprutan?

Hej! Första gången jag skriver nå´t här och har i ca 2 år försökt att få barn. Otaliga Pergotimekurer och hopp och förtvivlan.

Sista perioden har jag testat att injicera med Puregon. VUL såg bra ut och nu 15 dagar efter ägglossningssprutan visar jag +positivt på grav.test! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Har använt mig av ClerBluetest.

Har hört att ÄLspruta kan ge missvisande resultat... men hur LÄNGE?
    Snälla, är det någon som varit med om liknande? Och hur var det i verkligheten? Gravid eller inte?
    Blir snart knäpp, då min barnmorska säger att jag ska vänta en vecka till för att testa igen.....Känns som om det kommer att bli en väldigt lång vecka.

• Svar på tråden Kanske Gravid? Eller spökar ÄLsprutan?
  • afrodite78

Vet du vad jag tror... att du är GRAVID!! Ett + är alltid ett + säger man. Tror inte att det är falskt.

Kila ner till affären, köp en påse godis och en gravidtidning och njut. Det ska jag göra när jag får mitt efterlängtade +.

Jag vågar säga Grattis oxå!

• stin a

Din ägglossningspruta har med all säkerhet gått ur kroppen nu...man brukar säga ungefär 10-12dgr...men olika från indevid till indevid...Grattis.....låter ju underbart..

• Joan of Arc

Jag vill också gratulera! Låter konstigt att det ska kunna påverka så här sent i efterhand...?

GRATTIS!

• Pion

Shit pommes frites..
    Man går ju och nästa känner efter om man har några sympton. Har väl klämt på tuttarna så mycket att de börjar ömma av det snart :D
    Men jag vågar nog inte hoppas ännu ändå.
    Är det någon annan som har fått falskt alarm på detta sätt genom att de tagit ÄLspruta?

• Pion

Glömde ju att tacka för grattisarna! Skriver nästa vecka så får vi se vad som händer......

• Pion

... har lite svårt att hålla mig från att testa igen....
    Är så typiskt eftersom jag inte riktigt har koll när min BIM är utan vet bara att idag är det 17 dagar efter ÄLspruta och troligen kan vi redan haft ÄL nå´n dag innan den.
    Ingen som varit med om något liknande??

• Pion

jaha... antar att det finns fler än jag som har svårt att hålla sig ifrån testerna..
    Testade nyss UTAN att ha väntat med att kissa ett visst antal timmar. Testet visade POSTIVT igen!!
    Varför har jag så svårt för att tro på det? Har liksom fått för mig att Om jag någon gång blir gravid ska känna detta på mig på direkten... och just nu känner jag ingenting alls :/

• Pion

ehm *hihi* ser att jag just för en diskussion med mig själv.... :D

• coerulea

Grattis!
    Jag har hört att sprutan kan hålla i sig i upp till 14 dagar, men du har ju väntat längre än så. Testet visar förmodligen rätt. Lycka till!

• Pion

coerulea
    Tror du verkligen det??
    Kanske ska tillägga att jag tidigare haft cykel på allt från 35 till 42 dagar och idag är det dag 34.... så egentligen är det innan BIM för min del.

• Pion

Idag har jag gjort gravtestet hos gyn -det visade positivt!!! Så det var nog inte ÄLsprutan som spökade ändå!!! Tjohooo!

• brilleslangen

Pion
    GRATTIS
    Det var samma sak för mig. Jag trodde det var ÂL sprutan med nej nej det var en liten bebbe. Du kan slappna av och njuta.
    Kram brille...

Svar på tråden Kanske Gravid? Eller spökar ÄLsprutan?