• gersime

Vad tycker du om namnet Damien?

Så vad tycker du om namnet?

Tycker det är jätte vackert men sonen i Omen filmerna heter ju trots allt detta, hade man vågat döpa sitt barn till Damien?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om namnet Damien?
  • maja77

Det brukar jag kalla min gullunge när hon inte är det,så jag hade nog blivit lite småskraj om hon skulle presentera sin nya vän Damien

• W W

väldigt fint.. skulle lätt kunna ge en ev. framtida son det namnet..

• amazonen

Måste nog rösta fult...
    Personligen gillar jag inte när man döper barn efter populärkultur som filmer, musik etc. Inte heller är jag så förtjust i namn som ska uttalas på ett språk som inte har koppling till barnet, vare sig dess etnicitet eller bostadsland. Kvar är då det svenska uttalet Damien, men då är det mest ett fult namn.

• ericas mamma

superfint, vill att min son ska heta det

Varför sörja över det man förlorat istället för att glädjas åt det man har
  • Soffis79

Fint, om pojken har en förälder med ursprung från engelsktalande land. Tycker det bara blir fel annars på svenska.

Den vackraste stunden i livet var den när du kom Edwin
  • saaandra86

Fult. Skulle inte döpa mitt barn till det.

• Skrattmås

Oj, så hemskt! Tycker att det är fult och i samma klass som Lucifer.

• Dino78

Tycker inte det är fult men ej heller vackert. Och skulle ABSOLUT inte döpa ett barn till det pga av filmerna. Tycker det är för mycket "djälvul" över namnet. SDom Skrattmås säger ovan, som Lucifer.

DIF i själ och hjärta
  • Kazamm

Jättefint, tycker jättemycket om filmerna men det känns lite fel att döpa sitt barn efter ondskan personifierad... är nog ganska skrockfull

• Helene m Olivia o Sigrid
    Skrattmås skrev 2007-05-24 18:21:25 följande:
    Oj, så hemskt! Tycker att det är fult och i samma klass som Lucifer.
    Lucifer som är såååå fint!!
    Ljusbringaren!

Damien är också jättefint men skulle inte ge det namnet till en ev. son eftersom jag inte vill ha ett utländskt uttal på namnen. (och på svenska blir det inte lika fint)
    (¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
  • Aiwendil

Tycker inte det är fult men inte fint helller.
    Tänker (givetvis) på filmerna + att jag tänker på DAJM av nån anledning

• Aiwendil
    bubbli skrev 2007-05-25 08:36:56 följande:
    Aiwendil: haha..
    Hahaha
  • ELAAAN

skitfult.. känns WT pga de känns så AM.

• piixelslyna

Skitfint och vill att min ev framtida son ska heta det. Namnet ligger etta på min lista!

• Mojo79

fint, men jag tänker automatiskt på omen-filmerna.

tror elisabeth hurley har en son som heter damien å på en bild hade han sån där engelsk skoluniform *ryser* hur kan hon sova på nätterna???

• Yohan

Men ska man uttala det på svenska eller som Däjmien på engelska? Låter lite konstigt att ha ett engelskt namn om ingen av föräldrarna kommer från ett engelskspråkigt land.

Svar på tråden Vad tycker du om namnet Damien?