ngn som fått både offentlig IVF och ÄD i region skåne?
Hej,
är så sur idag!! Har gjort 6 IVF försök där jag vid två tillfällen fått fram 2 resp 1 ägg. Resterande försök har fått avbrytas då jag inte svarat på stimulering öht, trots att jag sprutat maxdos. Min klinik har minimigräns 3 ägg för att gå vidare till plockning och ET men har trots detta rek. att vi skulle gå vidare med de ägg jag trots allt fått fram eftersom de menat att jag förmodligen har slut på min äggreserv. Jag har först fått besked (även skriftligt) om att de 3 ägg vi fått fram har varit perfekta, sk. guldägg, men när jag nu begärt journalutdrag visar det sig att alla 3 ägg varit 2-celliga med mkt fragmentering och att kliniken gett oss minimala chanser att lyckas. Det kom naturligtvis som en fullständig chock för oss och nu gissar man på att äggkvaliteten och min stackars äggstocksskrutt ev. kan ha förstörts av den aggressiva behandling jag genomgått (6 st försök med maxdos vid alla tillfällen utom det första under ett år). Kliniken rek. nu ÄD men Region Skåne säger att vi inte är berättigade till offentlig ÄD eftersom vi faktiskt återfört ägg vid 2 tillfällen. I vårt landsting, visar det sig att jag hade kunnat göra 2000 IVF försök utan ET och då varit berättigad till ÄD MEN att vi pga de återföranden som gjorts inte räknas till den grupp som behöver ÄD. Varför är det så här, vet ju många andra som fått både IVF och ÄD??? Varför måste man veta ALLT själv?? Om vår klinik nu redan tjänat 100-tusentals kronor på oss, skulle det verkligen vara för mkt begärt att de lämnade riktig information om hur reglerna egentligen är och vad vi riskerade genom att acceptera ET med ägg som vi nu får veta redan var utdömda. H*vete också, är så trött på det här. Är det någon i Region Skåne som blivit beviliad både ÄD och IVF??
Tack på förhand, Kram M