Större chans att lyckas med ÄD om man har ett biologiskt barn?
Spelar det någon roll för chanserna att lyckas med ÄD om man redan har ett biologiskt barn sedan tidigare eller inte??
Spelar det någon roll för chanserna att lyckas med ÄD om man redan har ett biologiskt barn sedan tidigare eller inte??
Har själv en dotter på 14 år och nu är jag påväg in i förtidigt klimakterium.
Och då är ju äggen i princip slut och då spelar tidigare barn ingen roll.
Jo men vid ÄD får du ju en yngre kvinnas ägg?
Men bara därför behöver det inte betyda att det går lättare.
Det beror helt på hur pass bra ägget är, hur din kropp lyckas ta emot ägget osv.
Jag har gjort ett ET och ett FET och båda har gått åt skogen.
Kan du utveckla det där med att ha bioöogiska barn innan, jag förstår inte riktigt.
Vad betyder ET och FET?? Jag menar att om man har ett biologiskt barn så vet man ju att man kan bära och föda ett barn i alla fall, att ett "har fastnat" så att säga och om man har samma man och yhan är ung så vet man ju att det är ok i alla fall.
Man ska kanske göra en fertilitetsutredning innan man bestämmer sig för en ÄD.
man måste ju ändå veta varför man inte blir gravid sas.
Om du misstänker att något är fel på dig,så kanske det är bra att träffa en gyn och BM.
Et är färska ägg och FET är frysta.
Enligt min läkare så har man ingen större chans bara för att man har ett bio-barn sen tidigare. Det svaret fick jag när jag frågade.
Jag hoppades på att hon skulle svar jo eftersom jag har ett bio barn som nu är 16 år.
TS:
Ja och som jag skrev, har inga ägg att tala om så då spelar barn sen tidigare någon roll.
Som isisisis säger sök upp gynmott för en utredning.
Hur länge har ni försökt?
Att få rätt till att göra ÄD får man inte bara sådär om man säger.
Hej,
Jag vill bara lägga till att om man inte har rätt till äggdonation i Sverige så finns det bra kliniker utomlands både i Finland, Lettland och Polen. Så även om du skulle bli nekad i Sverige är inte hoppet ute!!!! Jag har inte rätt till ÄD i Sverige pga biologiskt barn men har löst det ändå!