• krutten

Träffa andra familjer med engelskspråkig pappa i STHLMs trakten?

Är gift med en nya zeeländare och skulle vilja komma i kontakt med fler engelsktalande familjer. Vi bor söder om stockholm och har två små tjejer... Hör av er!!!

• Svar på tråden Träffa andra familjer med engelskspråkig pappa i STHLMs trakten?
  • Morrizz

Hejsan, det finns en lista tillhörande Engelska Tråden, i den hitter du säkert någon som bor i Stockholm.

familjeliv.se/Forum-3-45/m20100254.html

Vi bor söder om Stockholm, min sambo är från UK och vi har en 9 månaders dotter.
    Man kan också kika på sajten www.thelocal.se där finns det ett forum var man kan hitta andra engelsktalande för att träffas.

• Trogs

Hej Krutten,

Min man och pappa till Alice (2manader) ar fran England. Vi flyttade till Sverige i maj 2005 och vi skulle garna vilja traffa familjer med engelsktalande pappor. Vi bor ocksa i sodra Stockholm.
    Hor garna av dig.

• Harry

Hej

Jag och min man som är från england (och ännu inte pratar mkt svenska) fick en son i mars, lilla Harry. Vi bor i Hammarby Sjöstad.

• Morrizz

Harry;
    hur länge har din "engelsman" varit i Sverige? Ett dilemma som vi ofta stöter på är att alla gillar att prata engelska, så det blir sällan chanser för min sambo att träna sin knapphändiga svenska.

• Harry

Han har varit här sen i april förra året. Gick en kort intensivkurs på folkuniversitetet men sen har det inte blivt så mkt svenskpluggande och han behöver det inte för jobbet heller. Och din?

Svar på tråden Träffa andra familjer med engelskspråkig pappa i STHLMs trakten?