• Cylin

Ove Jörgensen

Hej alla!

Jag och min sambo går hos en läkaren i Östersund, Ove Jörgensen, undrar därför om det är fler som går hos honom?

Jag blev nämnligen lite brydd; det verkar som vi endast får göra en insemination innan vi ska köa för IVF. Får man bara göra ett försök? (orsaken till vår barnlöshet är att min sambo har nedsatt antal spermier men det är ändå tillräckligt många för en insemination)

Tacksam för svar

• Svar på tråden Ove Jörgensen
  • Bakverk

Vi går också hos Ove J. Vi fick göra 3 inseminationsförsök. Vår orsak är också nedsatt antal spermier. När vi väntade på IVF och vårdgarantin precis hade börjat gälla så hade det bildats en kö. Tidigare fick man ju vänta 6-7 år innan IVF. Nu blev det plötsligt 3 mån. Så det fanns ett "gäng" som stod i kö. Därför fick vi göra fler försök. Då var det 3 försök som gällde innan IVF. Hur stort antal spermier har din sambo?

• Cylin

han har bara 2 miljoner... jag tror att man ska ha 4??

Precis som du skriver hade jag för mig att man fick försöka 3 gånger. Jag har emailat honom igen för att få göra ett nytt förök, han var lite disträ när vi var där sist, han hade för sig att vi redan hade försökt flera gånger. Så nu kanske vi får försöka igen.

Vi har ju iaf blir informerade om hur IVF kommer att gå till och att vi ska få börja i augusti...

Hur har det gått för dig? Något framgång?

• Bakverk

Vi har gjort en IVF i Umeå som misslyckades. Sedan köpte vi 3-pack i Falun. Vid vårt första försök i feb -07 hade jag haft spontan ÄL innan. Nu ska vi göra ett nytt försök i början av juni. Hoppas att det går bättre då.
    Jag hålla med om att läkaren är lite disträ. Han har inte koll, en gång sade han att min sambo hade 20 milj/ml fast det bara var 2 milj/ml. Det har nästan varit något strul vid varje kontakt. Tyvärr!! Men det finns ju ingen annan läk att välja. Så man får vara lite uppmärksam...

• Mothersong

Hej!

Vi gick hos Jörgensen också, och han är väldigt disträ ibland... Vi fick göra 3 inseminationer, och vi gjorde dem med några månaders mellanrum så att tiden skulle kännas kortare tills vi var framme i ivf-kön...

Ibland känns han helt underbar, men ibland känns det som om att "fan att det inte finns någon annan att gå till"... och även om alla bilderna på väggen är jättegoa, så känns de stressande att se...

• hama

Hej!

Vi gick också dit. Utredningen visade inget fel på mig eller min man. Vi fick göra 3 inseminationer och vi hade tur att lyckas på den 3:e. Visst kan han vara lite disträ bland men vi har hela vägen varit mycket nöjd med bemötandet.

• Brago

Du är överallt

Zeths mamma
  • Cylin

Va skönt att det inte är bara jag som tycker att han är lite disträ och då ska vi inte ens börja tala om hans fru (hon i recetionen ). Han verkar ju iaf ha hjälpt väldigt många. Synd bara att det inte går att ringa till honom - det är aldrig någon som svarar - men han svarar alltid när man mejlar...

Sist vi var där och väntade satt det några äldre där också... dom satt och berättade om sina barnbarn, jag tror inte att dom förstod varför jag och min sambo var där eller så brydde dom sig inte...

• Cylin

Va skönt att det inte är bara jag som tycker att han är lite disträ och då ska vi inte ens börja tala om hans fru (hon i recetionen ). Han verkar ju iaf ha hjälpt väldigt många. Synd bara att det inte går att ringa till honom - det är aldrig någon som svarar - men han svarar alltid när man mejlar...

Sist vi var där och väntade satt det några äldre damer där också... dom satt och berättade om sina barnbarn, jag tror inte att dom förstod varför jag och min sambo var där eller så brydde dom sig inte...

Svar på tråden Ove Jörgensen