• hmaggan

ska det sluta med missfall igen....

Hejsan....

Jag vill bara skriva av mig lite..
    Har haft två mf under det senaste halvåret vilket inte är så himla skoj, det är svårt att ta på dessa känslor. (Som tur är har det varit tidiga)
    Jag är idag gravid igen...v6...håller tummarna för att den inte ska trilla ut..
    Men rädslan är mäktig, varje gång jag går på toa el minsta lilla känsla kommer tankarna...dags för mf igen

Skönt att bara få skriva av sig och läsa om er andras erfarenheter.............Tack!

• Svar på tråden ska det sluta med missfall igen....
  • Kängu

Jag känner igen mig. Jag hade tre missfall. I den fjärde graviditeten hade jag samma "smärtor", lite stickande, skärande, (inte molande som man läst att man kan ha som gravid) som jag trodde var mf smärtor. Symtpomen försvann dessutom i v9. Jag var SÅ säker på att det var kört. men det var det inte, det blev en pojke.

Jag vill bara säga att de symptomen som jag lärt mig var symtptom på missfall, inte var det. Så misströsta inte om du skulle känna nåt konstigt. Det kan gå jättebra ändå
    Lycka till.

• Kängu

Jag sprang också på toa jämt och inspekterade trosorna....det går kanske inte att komma ifrån det om man haft flera missfall.

Jag bokade in tidigt VUL i v7+0 och fick även 9+0. Det gjorde väntan lite lättare. Man behövde liksom "bara" vänta i först 3v från plus, sen 2v varje gång.....

• hmaggan

Tack Kängu!

Grattis till din lilla pojke!!!!!!!!!!

Det värmer att höra att det kan gå vägen...
    Jag hoppas att det gör det för mig/oss den här gången, tredje gången gilt..

Man läser och frågar om det mesta men det stämmer inte alltid överens.
    Mitt 1a mf kände jag direkt att det var något galet när jag fick en blödning och nära inpå slemliknade blödning..jag hade inga smärtor som de flesta säger att man ska ha..Jag vände mig till gynakuten, blev väl bemött men via VUL fick jag svaret.

Mitt 2a mf, kom några dagar efter att jag tagit "hemtest" men det kändes inget alls och bara en lite mensliknande blödning men jag var "nojjig" och ringde för VUL...fanns inget där.. . Kände mig helt "kokko"..

Nu är jag som sagt i v.6 och ska på mitt fösta besök i v.8, då får det bli ett VUL...jag vill ju veta om det finns något där inne och som du skrev, väntan känns nog lättare med hjälp av det.

Tack för dina ord!
    Mvh hmaggan

• Linsen

Hua, känner igen den där 12-veckorsångesten! Det ENDA som faktiskt kan lugna en är att få gå på många vul för då får man svart på vitt hur det ser ut därinne. Stundtals är man bombsäker på att något gått åt skogen för att de jäkla symptomen sviktar hit och dit (vilket tydligen är helt naturligt i alla graviditeter).

Jag hade en ramsa som jag rabblade oxå... för att få in lite positiva känslor i graviditeten. Och den var att endast 1-3% får ett tredje mf på raken (1 mf 33%, 2 mf 20%) så chansen att det skulle gå vägen var oerhört stor.

Lycka till nu och kräv massor av vul!

Svar på tråden ska det sluta med missfall igen....