får man snitt pga starka humanitära skäl o ångestattacker?
Snällla någon som vet?berätta lite gärna hur ni gick till väga o vilka argument ni använde på ks mvc?!
Snällla någon som vet?berätta lite gärna hur ni gick till väga o vilka argument ni använde på ks mvc?!
jag skulle rekomendera dig att ta kontakt med bm och be att få en tid till vad som brukar kallas för auroramottagning. där man kan gå å prata om sin förlossningsrädsla. dom kan också hjälpa till med att få till snitt istället för vaginalt.
Kram
Man får kontakta Auroramottagning och gå på samtal om man har stark förlossningsskräck.Finns i anslutning till förlossningsavdelningarna på större sjukhus.Man kan få remiss från MVC.Det brukar vara den vägen man går tror jag.
dom kan inte neka dej ett snitt, står det nånstans men kommer inte håg vart, men jag satt i samma situation som dej, och dom kan inte neka dej. jag fick mitt snitt va inga problem alls.
men innan dom säger ja till snittet så kommer dom ge dej tid hos aurora bm, som kommer prata lite osv, du måste berätta hur du mår, berätta att du är rädd, mår dåligt och det som du känner. när jag väl fick detta så kunde jag ha en underbar graviditet, och slappna av o bara njuta.
är det något du undrar över.
så finns jag.
kram och lycka till