• SophiaLa

Hjälp, var utreds upprepade missfall

Hej,

Jag prövar att skriva om min fråga i detta forum fick inga svar i "plaerar barn" hoppas att ni kan hjälpa mig!

Jag fick precis mitt 3:e missfall sedan hösten -06. Jag vill nu komma och göra utredning. Var i Stockholm gör man detta, vilka kliniker rekomenderar ni resp. rekomenderar inte.

Jag har fått tid på Sibyllekliniken i Stockholm Dr Stein Olsen, är det bra där? Min pojkvän ska inte med på 1:a försöket, brukar det vara så?

Som ni märker har jag 1000 frågor, skriv gärna ner vad ni tycker och tänker, behöver er hjälp!

Tusen tack i förskott!

• Svar på tråden Hjälp, var utreds upprepade missfall
  • stella

Hej!

Det finns en tråd för detta i utredningsforumet

www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html

Jag tror att någon av tjejerna är från Sthlm. Själv fick jag en remiss till fertilitetsmottagningen på sjukhuset efter mitt tredje misfall. Vill man att det ska gå lite fortare så kan man boka in sig på en privatklinik. Det kostar inte mer än ett vanligt landstingsbesök. Jag fick en remiss med flera olika tester som jag och min sambo skulle göra innan besöket. På torsdag så ska jag träffa läkaren för att gå igenom provsvaren och göra en undersökning av livmodern. Min sambo ska också följa med.

• SophiaLa

Tack för ditt svar Stella!

Vad för prover fick du göra? Hur länge fick du vänta på svaret? Har läkaren sagt något om hur man går vidare efter provresultatet? Kan det vara aktuellt med IVF eller är det "onödigt" och har samma missfalsrisk?

• Finessan

Jag finns i tråden som Stella tipsade om och jag bor i Stockholm.

Min utredning sköttes av Dr Anette Sjösten, Läkargruppen Victoria. Utredningen var mycket omfattande och jag är mycket nöjd med hur det hela sköttes. Det gick även förvånansvärt snabbt.

• SophiaLa

Tack för ditt svar Finessan,

Jag har en tid hos Anette Sjösten i Augusti, men har nu lyckats få en tid i juni på Octaviaklinken i Stockholm, tror jag tar den då den redan är om 2 veckor.

Berätta fick du nåt bra svar på utredningen, hittade några fel, har ni lyckats få något barn? Det är så många frågor, och man är så orolig kommer man någonsin att lyckas?

Svar på tråden Hjälp, var utreds upprepade missfall