• Olivia07

Någon som blivit gravid efter hormon dos blivit ändrad?

Ställde denna fråga i IVF tråden, men inga svar. Tänkte att det är nog bättre att fråga här!

Hej, idag så sa dem till mig att höja till 300 för det har inte hänt tillräckligt under de 1a 6 sprut dagarna när jag tagit 225. Jag behövde även höja under min 1a IVF och den blev pannkaka, inga bra ägg, 3 beffuktade av 10 ägg etc.. 2a hade jag samma dos hela tiden, blev gravid men missfall. Jag har hela tiden tänkt att det gick så dåligt första gången för att jag fick fel dos, så nu blir jag orolig när de skall byta igen...

Eller är jag ute och cyklar? Har någon blivit gravid när det bytt dos?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid efter hormon dos blivit ändrad?
  • Tagetes66

Jag kan inte påstå att jag blivit gravid p.g.a. att dosen ändrats. Däremot har mina behandlingar justerats nästan varje gång, ej mycket men litet. Jag har fått fler ägg och fler befruktade vid varje behandling.
    Jag kan tänka mig att det i många fall kan ta t.o.m. 3 behandlingar innan man har hittat det optimala preparatet och doseringen.
    Först vid 4:e IVF kom min läkare underfund med att korta metoden var rätt för mig: Det blev fler ägg (tvärtom vad som normalt gäller).

• Olivia07

Tack Tagtes66, jag utryckte mig litet luddigt. Jag menade trots att den ändras, undrade om äggkvaliten blir sämre av om man ändrar hormosdos under spruttiden

tack för att du svarade!

• Tagetes66

Ok, hmm... vet ej om kvalitén blir sämre, det tror jag inte, inte p.g.a. att dosen ÄNDRATS, däremot p.g.a. dosen var för låg redan från början. Jag har flera gånger varit med om att dosen JUSTERAS under behandlingen, jag tror det är vanligt. Det är ju därför man går på kontroller.
    Är effekten för liten ökas dosen o.s.v. Hoppas jag förstod dig rätt nu ...

Svar på tråden Någon som blivit gravid efter hormon dos blivit ändrad?