• Bling1975

nya 30+ som arbetar på barn nr som missat de 1002 sidorna i gamla tråden - del 4

Eftersom Badprinsessan har lyxat på med semester så hoppas jag in som vikarietrådstartare. Skrattande

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-132/m12668205.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m15427983.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m18691809.html

Stitch längtar efter Lilo 3.0
  • Svar på tråden nya 30+ som arbetar på barn nr som missat de 1002 sidorna i gamla tråden - del 4
  • LindaBell

Nu har vi fått tid för vårt första möte på IVF-kliniken!! Vi ska dit 3/10 på konsultationsmöte. Nu börjar det närma sig och nu börjar jag bli nervös..
    Hur var ert första möte? Hur gick det till? Berätta sedan om nästa och nästa steg i denna process...

• Spökboll

Först. Välkommen Irma1!

Grattis LindaBell, äntligen IVF-mötet.
    Det "allmänna" möte med fler IVF-par var att man fick se på en film och att en barnmorska/sköterska pratade om hur det rent praktiskt går till. Vi hade läst lite innan så det var egentligen inget nytt. Personligen känner jag att det mötet var lite onödigt. Ingen vågar ändå ställa några frågor och visst filmen var helt okej men ingen ny information direkt.

Nybesöket hos läkaren var däremot jättebra. Då fick man information som berörde just mig/oss och man hade chans att ställa de frågor man ville. Då berättade de också om tidsschemat och vad som händer allt eftersom.

Personalen på SU är jättebra. Man blir alltid bra omhändertagen och man kan alltid fråga om det är något man undrar. Har helt glömt? Är det till SU du ska? Jag antar att IVF-personal överlag är bra på att ta folk, de är ju vana vid att vi patienter har det jobbigt och att det är en känslig situation.

• Bling1975

Linda: Vi hade inget sånt gruppmöte utan vårt första möte var med först läkaren som skrev lite papper (vi hade gjort utredningen där) på att vi ville ha tre-pack och skrev ut min medicin. Sedan träffade vi en barnmorska som förklarade lite närmare med bilder etc. vad som skulle hända. Hon tog de sista blodproverna (HIV mm) som måste tas innan IVF. Sedan visade hon mig hur sprutan fungerade och jag fick provsticka mig.

Hoppas det går bra!

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • KaStBa

Hallåj!

Tittar in och kollar hur det går för er... Härligt att se att det äntligen börjar röra på sig efter det långa sommaruppehållet. *Håller tummar och tår för er alla!* Kram

BIM, NAMN, ÅLDER, FÖRSÖKT SEN, UTREDNING

?/? Iiia 35 år, sedan okt05, utr. okt06. IVF-kö
    ??? LindaBell, 34 år, sen sept05, utr maj06, IVF-kö.
    18/9 Badprinsessan sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF start ca 4 okt

IVF/ICSI:

Väntar på start:

Vaniljflickan, 32ar, sedan Jan -04, utredn. Maj-05 1 IVF som resulterade i 1 MF. Invantar IVF 2 i april/maj 07
    Badprinsessan 31år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF spraystart ca 4 okt
    QQQ, 30, IVF nr2 i sept-okt
    Irma1 35år Utr aug06 IVF 1 Spraystart ca 19/9

Sprayar:

Sprutar:

Pulvertwist 32år, sedan nov-03, utr juni 05 IVF nr 3

Äggplock:

28/8 Glittran, 35, sedan dec04, ICSI 3

Inväntar FET:

Bling1975, 31 år, sedan okt05, utredn. nov06, IVF/ICSI 1 jan, FET 1 missfall, FET 2 minus.

FET:

Ruvar:

Spökboll 33 år, sedan apr05, utredn. sept06. 1:a IVF neg. 1:a FET

GRAVIDA:

28/11 Eriam, 37 år, sen jan05, utredning startade jan06, (DI)
    31/3 Längtar mycket, 36 år, sedan jun05, utr CA mars06, Avbruten IVF jan-07, FET 20/3
    26/4, Piggen, 32 år, sedan juni04,utredn. okt06. IVF nr 1
    27/4, KaStBa 36 år. Första IVF/ICSI med hjälp av TESA, BF 2jan08
    25/6, Dubbelwe, 33 år, sedan april-05. IVF nr1

FÖDDA:

Ozgirl, 33 år, 20/7, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm

• Glittran

Spökboll - tycker du att infofilmen på SU var ok? Jag tyckte den gav för lite info, om jag inte gjort ett försök innan hade jag varit förvirrad efter den...
    Det jag inte tyckte var bra var att paret filmen handlade om "pratade" till sitt embryo och såg det som sitt barn. Så kan inte jag tänka iallafall - då skulle man förlora ett barn varje gång det inte fungerar, det skulle ju bli traumatiskt.

• Spökboll

Glittran - håller med om att embryo-pratet. Helt onödigt. För övrigt tyckte jag inte att filmen tillförde så mycket. Hade letat fram information via nätet och broschyrer innan vi var där så det var inte så mycket nytt. Självklart fanns det saker man undrade men det kände man ju ändå inte för att ta upp i "storsamling".

Det här med att prata med embryot. Jag tror inte att det är så där jättemånga som direkt efter plusset "pratar" med sin mage. Kan tänka mig att man efter första ultraljudet mer kan få känslan av vad som finns där inne. Därför knäppt att ha med en sådan scen!

• Spökboll

Skit, jag tycker att jag känner lite menssmärta... Är på dag 31 men ska först testa på fredag. Om inte den där mensen hinner först. Håll tummarna att det bara är inbillning

• Bling1975

Menssmärtor är bra - har aldrig haft så mycket som när jag plussade

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Spökboll

Bling - vi hoppas det funkar på mig också!!

• Dubbelwe

Hallåj tjejer!

Spökboll- Jag hade menssmärtor (som måste ha varit växtvärk) från en vecka efter ET tills grav.v. 8, så nog kan sån smärta vara bra!Flört

Glittran, har du varit på VUL och kollat äggblåsor? Det är på tisdag du ska plocka va om jag räknar rätt? Shit vad spännande. Jag fattar inte att jag är så upptagen nuförtiden att jag inte hinner med FL på samma sätt som tidigare. Ja om det inte beror på att jag sovit i snitt fem timmar mer per dygn sen jag blev gravid...

Linda- Vi hade inget gruppmöte, men en träff med läkare(hemort)  som tog de sista proverna och sen uppstartsmöte med undersökning och genomgång av mediciner på kliniken. Vi tyckte att vi fick en jättebra information hela tiden. Kort och innehållsrikt, inget onödigt runtomkring. (Men så bor jag ju i norra norrland, vi snackar väl inte så mycketSkrattande)

Irma1- Välkommen i bästa tråden på FL! Spraystart snart, härligt att få komma igång!

Kram till er allihop, nu ska jag läsa bakåt ett par sidor.Glad

• Dubbelwe

BIM, NAMN, ÅLDER, FÖRSÖKT SEN, UTREDNING

?/? Iiia 35 år, sedan okt05, utr. okt06. IVF-kö
    ??? LindaBell, 34 år, sen sept05, utr maj06, IVF-kö.
    18/9 Badprinsessan sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF start ca 4 okt

IVF/ICSI:

Väntar på start:

Vaniljflickan, 32ar, sedan Jan -04, utredn. Maj-05 1 IVF som resulterade i 1 MF. Invantar IVF 2 i april/maj 07
    Badprinsessan 31år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF spraystart ca 4 okt
    QQQ, 30, IVF nr2 i sept-okt
    Irma1 35år Utr aug06 IVF 1 Spraystart ca 19/9

Sprayar:

Sprutar:

Pulvertwist 32år, sedan nov-03, utr juni 05 IVF nr 3

Äggplock:

28/8 Glittran, 35, sedan dec04, ICSI 3

Inväntar FET:

Bling1975, 31 år, sedan okt05, utredn. nov06, IVF/ICSI 1 jan, FET 1 missfall, FET 2 minus.

FET:

Ruvar:

Spökboll 33 år, sedan apr05, utredn. sept06. 1:a IVF neg. 1:a FET

GRAVIDA:

28/11 Eriam, 37 år, sen jan05, utredning startade jan06, (DI)
    31/3 Längtar mycket, 36 år, sedan jun05, utr CA mars06, Avbruten IVF jan-07, FET 20/3
    26/4, Piggen, 32 år, sedan juni04,utredn. okt06. IVF nr 1
    27/4, KaStBa 36 år. Första IVF/ICSI med hjälp av TESA, BF 2jan08
    25/6, Dubbelwe, 33 år, sedan april-05. IVF nr1. BF 24feb-08

FÖDDA:

Ozgirl, 33 år, 20/7, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm

• Pulvertwist

Picnic Välkommen Irma1...alltid roligt med lite "nytt" blod i tråden...här kämpas det på o vi är oftast ´positiva här inne....vi hjälps åt med både med o mot gångar...så än en gång välkommen!!!!!

Beach 2007 är över!!
  • Irma1

Tackar tackar Pulvertwist känns bra att ventilera sig ibland andra som är i samma sits.. Nu ska jag iväg till jobbet.. Ha en bra dag..

Svar på tråden nya 30+ som arbetar på barn nr som missat de 1002 sidorna i gamla tråden - del 4