• Doubledad

queerfamiljen

hej. Gay-pappor, vi har inte någon egen träd ännu. Vi vill gärna träffa andra.

• Svar på tråden queerfamiljen
  • AnDan

Hej doubledad!

Vi håller till under planera barn och sedan queerfamiljen.

vi är ett killpar som är gravida i 15.e veckan.

:))

• Fred

Fan va coolt, visste inte att det höll till queerfamiljer här..

hur funkar det, kör ni varannan vecka typ ?

• AnDan

Hej.

man hittar nya saker på detta forum hela tiden.

nej, men under queerfamiljen på detta forum, möts vi på nätet och samtalar.

Välkommen dit om man är nyfiken:)

• AnDan

Åke,

det där säger nog mer om dig än om mig tror jag.

Glöm inte visa respekten för folk.
    Jag klankar ju inte ner på dig och ditt sätt att leva, så varför skulle du göra det på mig och mitt liv?

• Drejsanger

Ursäkta denna frågan men hur är ett killpar gravida..?

Har aldrig hört talas om det...
    trodde adoption var nyckeln...

Tack för svar....

// K

Check us out at www.hillsanger.eu

• Tyler Durden

vart tog ni vägen! snacka med redaktionen och samla ett gäng så får ni säkert en plats här! Ni skulle vara varmt välkommna som alla pappor. OK ni får stå ut med sådana som Åke men han härjar lite varstans

• AnDan

Hej igen, varit bortrest.

Passar på innan man blir pappor:)

Vi har gjort en heminsemation med en kvinna.
    Det gick på andra försöket:)HURRA....

Efter födseln kommer vi skriva över vårdnaden på min man och därefter gör jag en närstående adoption.

Ett annat ord för detta är annars surrogat.

Vi är nu gravida i vecka 18, och ska göra det stora ultrljudet nästa vecka, så spännande.

Hon har redan tre barn, älskar att vara gravid och hjälpa oss.
    barnet kommer bli överröst med kärlek av oss.
    Kvinnliga förebilder har vi runtomkring oss, i form av mammor, vänninor o.s.v.

Längtar till slutet av november då det är dags:)

Spännande, eller hur?

• Fred

V.18 är en jävligt spännande period. man får se underverket för första gången..

Tror du inte att det kan bli problematiskt med mamman? alltså nu är hon säkert hur säker som helst men det händer något med kvinnor när dom väl fött barnet, vill inte göra dig orolig bara dela med mig av mina erfarenheter med hur jag har sett min kvinna förändras från en stenhård karriärskvinna till en soft super mamma som nu inte kan få nog av barn.. alltså man vet inte hur hon kan komma att reagera när väl bebben är ute.. hur har ni förberet för en sådan situation?

• elPapáDeEmilia

Cool! there's place for everyone here :D best of lucks with the baby!! have you done an ultrasound yet? any favorite names?
    svara gärna på svenska, håller på att träna!

• AnDan

Ja, det är klart man är orolig, och jag har en inre stress.
    och den kommer nog förbli fram tills alla papper är skrivna.

Tills dess, får man bara vänta.

Men hon är en bra kvinna, har ju redan tre egna barn.

jag tänker så här, varför genomgå så här mycket arbete om man bara vill ha barn?
    kanske lättare gå ut på krogen och bli knullad istället.

men visst, det är en risk och skulle det gå åt skogen, så är ju min man biolagisk far så då får man väl gå vidare i rätten med det.
    Samt att hon ska skriva under ett papper denna vecka där hon är fullt medveten om "spelreglerna".
    Skulle det gå så långt, så har man ju i alla fall ett papper som visar upp det, mer trovärdigt än enbart ord.
    Det rä dock inte juridiskt bindande, men ändå visar att hon varit med på tankarna från början.

På måndag, efter midsommar, gör vi det sotra ultraljduet, ska ta reda på könet:9

ja, vi har en del namnförslag, återkommer om detta:)

Svar på tråden queerfamiljen