-
Meddelande borttaget -
Svar på tråden Whiplash skadade se hit!!!
-
Det kanske blir många inlägg på rad från mig men jag svarar när jag ser att det är något jag kan svara påAnonym (less) skrev 2007-07-23 22:58:42 följande:Är det någon som testat Tempurs madrass som de gör reklam för? Vi köpte nya på IKEA men det blev bara värre, som tur är har de 3mån sovgaranti så trivs du inte med den får du lämna tillbaks den.
Vi bytte till Tempur i december och jag sover mycket bättre... (så länge inte maken snarkar eller påstår att jag gnisslar tänder
)
-
Har du börjat att gnissla tänder efter olyckan eller gjorde du det tidigare?Jullesmamma skrev 2007-08-23 22:54:23 följande:Det kanske blir många inlägg på rad från mig men jag svarar när jag ser att det är något jag kan svara påVi bytte till Tempur i december och jag sover mycket bättre... (så länge inte maken snarkar eller påstår att jag gnisslar tänder)
Jag har böjat efter olyckan... och nu är tänder och mun katastrofalt dåliga. Ev så har jag vissa skador på käken som de har sett nu efter många år. Så har jag otur så måste de bryta upp hela käken och lägga den tillrätta -
Jag gnisslade tänder när jag var liten men det gick över. Sen har det kommit tillbaka efter olyckan...Tingen skrev 2007-08-23 23:50:37 följande:Har du börjat att gnissla tänder efter olyckan eller gjorde du det tidigare?Jag har böjat efter olyckan... och nu är tänder och mun katastrofalt dåliga. Ev så har jag vissa skador på käken som de har sett nu efter många år. Så har jag otur så måste de bryta upp hela käken och lägga den tillrätta -
Lite saker jag gjort för att underlätta vardagen: Mannen tar de tyngre sysslorna och jag de lättare, vi har satt diskmaskinen högre upp så man inte behöver böja sig så mycket, jag har bytt till en automatväxlad bil, har tvättlinor lågt ner samt torktumlare, självscanning på Maxi=man behöver inte lyfta varorna så många gånger!
Säger som flera andra -vad skönt det skulle vara att göra en storstädning!
Mår också mycket bättre när det är varmt, gillar att basta, bada varmt och så vetekudden förstås
-
Nu håller jag på att gå åt av ilska. Ska träffa fjärde läkaren sedan i april!!! Bara för att hälsocentralen inte har lordinarie läkare så får jag träffa olika varenda gång. De verkar inte heller kunna fylla i papperen korrekt till FK så den här mpnaden får jag knappt några penger eftersom intygen inte är korrekt ifyllda och läkaren som skrivit inteyget inte finns kvar på hälsocentralen. Utan Nu måste jag träffa ytterligare läkare och beskriva allt igen.
Fattar inte hur jag ska bete mig för att få det att fungera. Är så psykist jobbigt att dra samma historia om och om igen vad som har hänt och hur man mår
-
jag har en whiplash skada och på grund av den var jag tvungen att sluta mitt jobb som undersköterska och är nu arbetslös och framtiden ser inte ljust ut. Äter ständigt verktabletter tar sömntabbleter för att kunna sova. har gått oss sjukgymnast i omgångar utan resultat.
När jag har som mest ont blir jag arg på personen som inte kunde se sig för och varför kom han så lindrigt undan medans jag förmodlingen kommer att ha ont resten av mitt liv -
Tingen..... Kan du inte byta vårdcentral?
Jag gick runt till olika läkare till en början och det blev helt kaos.... sen hittade jag en bra vårdcentral med bra läkare och dom har varit mycket bättre.. även om jag har fått byta läkare några gånger... men journalerna har ju förklarat det mesta så jag har inte behövt dra allt från början varje gång.
Jag har fortfarande kvar samma vårdcentral även om det är 9mil dit nu eftersom vi flyttade för några år sen. -
Jag orkar inte byta VC igen. Som det är nu så hoppas jag i alla fall att det ska ordna sig på något sätt. Har två läkartider nästa vecka.
Ska även på någon träff nu med FK och då kommer jag få med mig en kompetent läkare i alla fall. Han har inte undersökt mig men han har samtalat med min tidigare läkare.
-
Såg att hus busen rekomenderade en warmneck är det någon fler som har positiv effekt av den?
Man kan läsa om den här www.giraffinerat.com/
Ganska dyr men fungerar den så är det ju värt det. -
Warmneck är typ samma sak som att ha en halsduk på sig men inte så otymlig..... och de kan ju se lite roligt ut att gå runt med en halsduk mitt i sommaren :).... lite mer diskret är den...
-
Jag har nu startat en ny tråd för alla som vill fortsätta stötta och tipsa varandra. www.familjeliv.se/Forum-4-46/m24335060.html
-
Har en svägerska som har whiplash,dubbelsidig.Hon var i två omgångar till Åke i USA och opererade sig där och har nu åtminstonde ett liv även om hon inte jobbar så kan hon vara med och uppe som hon inte kunde innan.Hon använder sin warmneck ofta framförallt om det blåser.
-
Det jag lärt mig av min skada ang vilka rörelser jag ska undvika är:
Låta bli titta fmkt upp resp ned. Ej vrida huvudet för långt åt sidorna.
Ej bära tunga kassar etc. Ej ensidig belastning. Bär saker nära kroppen.
Lyfta armarna snett uppåt ca 30 ggr 3 ggr per dag. Gå minst 30 min varje dag.
Gnugga händerna. Röra på sig för att ej stelna till. -
Hej hallå! jag fick en whiplash för cirka 9-10 månader sedan, jag har haft väldigt mycket problem med detta, såsom huvudvärk, stel i hela ryggen/nacken och ångestproblem. Har kollat genom era inlägg och håller med till nästan hundra procent. Förutom en grej, det blir bättre om man har viljan. Kommer ihåg när jag låg i soffan för 5 månader sedan med outhärdlig migrän, så tänkte jag.. är det såhär jag ska leva? jag vet att 8 månader inte är en speciellt lång tid.. men jag lärde mig något viktigt. Att man alltid kan övervinna något. Jag började gå raska promander fast jag hade så ont i kropp och huvud att jag inte ville leva nåt mer... men jag fortsatte att gå och gå och nu efter cirka 10 månader så börjar jag bli frisk. Så det jag kom fram till är att man får aldrig ge upp,, rör på er till ni inte orkar stå upp och ta små steg hela tiden. Ska dock säga att jag har fått hjälp av en mycket duktig kiropraktior, i norrköping.. han fixa bort stelheten, huvudvärk och jag har mått bra i snart 2-3 veckor..
så mitt råd till er är, GE FAN ALDRIG UPP!
MVH; En glad whiplash drappad som lyckades klara det.
ps. ursäka stavfel samt särskrivningar -
Är denna tråd död? :/ kan nån länka till en som är mer aktuell? :)
-
Meddelande borttaget