• Leiben

gravid på egen hand trots manlig faktor?

Är det någon här som lyckats bli gravid på egen hand trots relativt dålig prognos på manlig faktor?

• Svar på tråden gravid på egen hand trots manlig faktor?
  • Maluschka

Om du säker på gamla inlägg så ser du att det är rätt många som lyckats trots "icsi-status" på simmarna!

Vi är ett sånt par Min man har haft som mest 18 miljoner vid ett provtillfälle och ändå lyckades vi få till en spontangraviditet. Det låga antalet beror på att han är opererad för kryptorkism (ena testikeln vandrade inte ner självmant) och han var ganska stor vid ingreppet (han minns inte själv om han var 6 eller 10 år). Så det är vår solklara orsak. Men han har ändå ett barn med mig och två barn sedan tidigare som alla kommit till på "vanligt" sätt. Nu gör vi dock icsi och har hittills på vårt enda försök inte lyckats...

Lycka till!

• mava

Vi lyckades, har en son som kom till med hjälp av ivf pga manliga faktorer, men dottern kom av sig själv

Stolt mamma till Edvin & Elina
  • Livia2

Tack, det ger hopp att höra!!

Min man har få och slöa simmare och vi lyckades spontant för ett år sedan, precis innan vi skulle sätta i gång med IVF, tyvärr slutade det i missfall v.12, men det ska inte ha något med dåliga spermier att göra.

Nu laddar vi inför vårt tredje IVF efter sommaren, men självklart finns hoppet att det ska gå på naturlig väg, det har lyckats en gång!
    lycka till alla!

• ElizaD

Vi har en ettåring här hemma som blev till på ett FET efter ICSI då min sambo hade för stor andel missbildade spermier.
    Vi brydde oss därför inte om att skydda oss när jag slutade att amma och nu är jag gravid på naturlig väg. Det blir tätt mellan barnen, men vad gör väl det!

Lycka till!

• Leiben

Grattis till gravidieten! VAd roligt för er att ni fixade det själva! Härligt att läsa!

• mava

Vi lyckades få till nr 2 själva.

Stolt mamma till Edvin & Elina
  • Flickis71

Jag och min man fick en glad överraskning första cykeln efter vårt misslyckade IVF-försök. Jag trodde att min mens var sen pga hormonerna från IVF-en, men det visade sig att jag var gravid. Är i vecka 9, går in i vecka 10 i morgon.

• Älgen

Skönt att höra för man blir lite nedslagen ibland som ni säkert vet.

Svar på tråden gravid på egen hand trots manlig faktor?