• sunny79

Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 3

Jaha.. ännu några månader har gått och det är dax att skapa ännu en ny tråd..... Hoppas att alla gamla hänger med och förgyller även denna tråden!!!....och självklart välkomnar vi alla nya!!!

Ja.... denna tråden är för alla som kämpar..längtar...och väntar på första barnet....där månader har blivit till år....För alla som förtvivlat ser alla andra runt omkring sig "plussa".....men aldrig fått känna lyckan själv.....

För att förtydliga det hela, citerar jag en av mina FL vänners kloka ord om tråden....och hoppas på att ingen tar illa upp då vi igentligen inte vill någon något illa...utan det är våra sorgsna och förvirrade barnasjälar som talar.........

" Om jag har förstått det hela rätt, så är väl ändå tråden till för oss som plågats och våndats över att inte bli gravida ?!
     För oss som kräks på folk som pratar småbarn och blöjbyten, för oss som blivit så bittra att vi spottar efter gravida kvinnor med "bebis"-tröjor på sig..
    För oss som får allergi utav att höra kvinnor prata om "planerade" barn och att de inte vill bli gravida så att de föder i slutet utav december.
    För oss som har gett upp hoppet och hoppats igen, för att ännu en gång ge upp..
    För oss som helt enkelt inte orkar med det hela längre..
    ... annars har jag nog gått fel... "

För nya nyfikna över tidigare diskussioner....här kommer länken....

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m15204500.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m18001446.html

Mina ögon kan tindra och mina läppar kan le..men...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-04 11:46:39:
    Alla är välkomna nya som gamla trådisar!!!!
  • Svar på tråden Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 3
  • skrattigtjej

kram till er alla deppiga ger er en ros till alla

nu ska ja slappa känne ja börja slamra..

krama om er hårt I LOVE U GIRL JA KEDJA FAST ER TAPPA INTE HOPPET..
    HAHA JA HA FÅTT NÅN POSITIVA SJUKAN

kanske för allt e skumt just nu det känns närma för oss alla...

och härom veckan såg jag fladermuss utanför balkongen och virra runt....
    skit konstigt tror det var fladersmus och konstigt känsla i magen..
    sedan så ringde jag mamma berättade, då försvann den :-s
    sen kom den tillbaka

igår så satt vi på lektion och då kom en fjäril in en färg glad sådan vid fönstret krockade den med hela tiden så den var där ett tag så ja och en klass kompis släppte ut den..

kunde inte furundra de mamma säger alla ting är tre

känns som morfar e med mig, att han vill ja skalyckas inte ge upp..
    de ger mig styrkan iaf, för ja ha kännt av namn osv på mammas klass kamrater som ingen annan vet om, hon ha inte ens nämt det innanm...
    ja kudne säga vad hon fick som liten en cykel exakta detaljer som hänt henne som liten som morfar obsaverat

ja vet inte om ja våga tro på det andliga helt ändå...
    samhället e ju uppräglar inte tro på det..

men just nu tror jag på det iaf...
    ja vet ja får styrka att orka med allt

krama om er

Emmy
  • Pinklady

här är det deppigt.. äggen var bara på 8 mm så blir prumlot nor på fredag och föröska igen på nästa kur. hade inte hänt något alls på dubbel var exakt likadant som i fredags.. surt..

så bir antagligen 150 hela nästa kur för han snackade om dubbel nästa gång..

~~~~Riktiga tjejer rakar musen med motorsåg ~~~~
  • delphibaby

TRåkigt..hur långt ska dom vara då...?

Pinklady skrev 2007-08-29 16:37:43 följande:
    här är det deppigt.. äggen var bara på 8 mm så blir prumlot nor på fredag och föröska igen på nästa kur. hade inte hänt något alls på dubbel var exakt likadant som i fredags.. surt.. så bir antagligen 150 hela nästa kur för han snackade om dubbel nästa gång..
  • Pinklady

de ska vara mellan 18-23 mm när de är bra så jag var långt ifrån

• delphibaby

ok..

Pinklady skrev 2007-08-29 16:53:05 följande:
    de ska vara mellan 18-23 mm när de är bra så jag var långt ifrån
  • Madida

Pinklady: Nej så trist!!

skrattigtjej: Fast det är stort. Högskolan är så annorlunda mot gymnasiet. Känner mig mest liten och förvirrad

• tea

Nej, vad tråkigt Pinklady!
    Styrkekramar till dig!

• tea

Ojdå, jag råkade visst få förbi apoteket idag. Och nej, jag kunde inte motstå frestelsen. Ägglossningstesten var som en magnet och helt plötsligt fann jag mig stå i kassan och betala. Suck, jag som hade bestämt mig för att sluta med ägglossningstest, för jag vet ju när jag har ägglossning. Men i ett svagt ögonblick motiverade jag det med att jag kanske inte har ägglossning varje månad? Jaja, nu har jag ju köpt dem så då är det ju lika bra att kolla... igen.
    Kram till er alla

• tomcar1

tea...jag är tvärtom. Denna månad, så ska jag inte köra med ÄL-test och inte med rosenrot, men däremot med slemlösande. Inte för att jag tror något av det hjälper, men vi testar. Kan ju inte bli värre iallafall...
    /tomcar1

• sunny79

Heeeeeeeeeeeeeelt ofattbart.....men ....men.....men jag har plussat!!!!! *gråter av glädje*....efter tre fruktansvärt jobbiga år har vi Äntligen fått se det där efterlängtade plusset!!!!!!!!!! *öööööverlycklig*

*tårarna rinner ner på kinderna....av lycka*

• sunny79

..............tråden går ut vilken dag som helst så jag skapade en nyyy med samma ganger, välkommen dit alla i denna tråden se länken:

Fortsätt här www.familjeliv.se/Forum-7-132/m24453178.html 

• Pinklady

sunny grattis, det är du väl värd..

Svar på tråden Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 3