• GoJ

Tidigt missfall efter IVF?

Jag fick första +:et i mitt liv efter vårt 3:e IVF försök onsdag förra veckan. Trodde inte att det var sant! Sen fick jag en liten blödning på torsdag morgon och sent på kvällen innan jag skulle gå och lägga mig. Det var ingen blödning under dagen på torsdag. Men nu i lördags så fick en större blödning som började som en vanlig mens med mensvärk sent på kvällen. Det varade i ca. 2 timmar. På söndag och idag kom det bara bruna flytningar. Tog ett graviditetstest på söndag eftermiddag och det visade fortfarande +.

Jag undrar om jag har fått missfall och det är kört nu? Tror att grav. hormonen hCG sitter kvar i kroppen ett tag efter missfallet. Hur läng tid tar det innan hCG går ut ur kroppen och det visar ett minus på testet?

Tacksam för alla svar och råd jag ska få!

• Svar på tråden Tidigt missfall efter IVF?
  • engel

Hej!
    Först vill jag börja med att gratulera till ++++, GRATTIS!!!! Tyvärr kan det ju vara så att du har fått missfall men det behöver inte alls vara så. Det är jätte vanligt med blödningar under graviditeten, så många som 70 % blöder någon gång i graviditeten. Jag har haft några missfall men då har jag blött jätte länge och haft hemskt ont i magen. Min mamma har haft 2 graviditeter med hemska magsmärtor( så ont att hon läkaren trodde att hon hade fått ett utomkveds) och mycket blödningar och allt har slutat bra, så ge inte upp än.
    På din fråga om gravtest så kan de visa positivt ganska lång tid efter ett missfall.
    Hoppas att allt löser sig!/Kram Nilla.

• GoJ

Hej Nilla, tack för ditt svar!!! Din mammas historia lugnar ner mig lite. Jag fick ju 2 ägg insätta. Nu hoppas jag att det finns åtminstone ett kvar om jag inte får behålla båda två. Det är ju ingen mening att testa med gravtest igen eftersom det inte kan visa ett korrekt svar ändå. Jag ska inte ge upp innan jag vet att det är helt kört! Tack igen snälla du! Kram G

• isisisis

Hur känns det med Gravsymtomen?
    När jag hade mitt MF,så försvann de mesta med en gång nästan.
    Det såg också ut som en större blodklump när den kom ut.

Lycka till! Hoppas du har ett gryn kvar!

Svar på tråden Tidigt missfall efter IVF?