Tack för alla svar!!
Ja, jag ser det här som en chans för mig och våra barn att leva i min mans hemland under en lite längre tid än bara åka dit på ett par veckor...men jag är väl inget jättefan av extrem värme direkt,har hört att det är ungefär som vi har det i Spanien men väldigt mycket fuktigare!? Är också orolig för orkanerna som ofta kommer dit, vad för erfarenhet har ni av dem?
Usch, det här är supersvårt!! Vi fick bara några dagar på oss att bestämma!!
Vi ska flytta ner till Spanien (Puerto de Santa Maria)om några veckor, under ett år, och det hade vart skönt att se hur DET gick först innan vi fattade ett beslut om Florida. Min dotter ska börja på en Amerikansk skola, och om det fungerar kanon så är det lättare att besluta ett JA...men om det visar sig att hon vantrivs och har det väldigt jobbigt så så vore det hemskt att flytta vidare till Florida. Har vi sagt JA så måste vi fullfölja kontraktet! Vi kan alltså inte bara flytta hem om det skulle bli jobbigt...så det är just det, hur jobbigt kan det bli??!!
POSSITIVT: En jättechans som inte kommer igen! Det kommer att ge oss en bra slant att starta upp ett liv i Sverige med då vi kommer tillbaka! (Vi MÅSTE nämligen flytta inom Sverige för att min man ska ha chans att få ett bra arbete, och den första tiden kommer att bli tuff ekonomisk sett)!Leva i min mans hemland och kultur! Träffa hans familj då och då (ca 15 tim bilvägs resa)! Se saker som vi aldrig skulle få se! Jag kan fortsätta mitt arbete där! De står för flyttandet av alla våra saker. NEGATIVT: Det blir många skolor för min dotter under några år (nu i Spanien, i Florida och tillbaka till ny skola i Sverige)! Vi kommer inte att ha vårat boende kvar i Sverige om vi väljer att flytta till Florida, men om vi kommer hem efter året i Spanien så står allt kvar vilket kan kännas som en skön trygghet att starta ifrån då vi har släkten och vännerna här!
*djup suck* ...det här är så svårt...
Kram!