• Loppski

Besviken på UL - funderar på KönsUL..

Vi har varit på UL (v.17). Självklart underbart att se bebisen och få veta att allt var bra! Men vi blev lite besvikna på bilderna (inte alls lika tydliga som vissa andra jag sett här på FL) och för att läkaren inte ville berätta könet. Han sa att det var för tidigt att se men det tror jag inte på.

Därför funderar på att gå på KönsUL. Någon som gjort det? Hur var det? Var det värt pengarna? Har dom samma utrustning? Från vilken vecka kan man göra det?

Tacksam för all info!

• Svar på tråden Besviken på UL - funderar på KönsUL..
  • mammamus74

jag blev med besviken på det vanliga ul ska på köns ul den 6 juli!! de sa att man bör göra det i v27-28 till mig själv kommer jag vara i v 26 när de gör det :)

• PyretS

Jag var också besviken efter mitt rutin-UL. Fick en väldigt oengagerad bm/läkare som inte gav oss mycket mer än 5 minuter. Hon gick inte igenom det som jag i efterhand har förstått att de ska. Jag tänkte inte så mycket på det just då, eftersom det var första gången och vi tyckte att det var stoprt att bara få se hjärtat slå.
    Jag frågade iallafall om könet (inte för att jag måste veta, men tyckte ändå att det kunde vara kul...) och hon gissade på en flicka, men kunde absolut inte säga med säkerhet eftersom det kan vara svårt. Jag tror faktiskt att läkarna är ganska osäkra vid den tidpunkten, så det var nog inte så konstigt att din inte kunde säga något om könet.

Jag var iallafall på ett UL till för några dagar sen, ett 3D/4D-ultraljud på Tittut. Det var verkligen en underbar upplevelse att få se sitt barn så och jag rekommenderar det verkligen, vilken skillnad mot det vanliga i 2D! :)

Jag hade precis gått in i v 27 när vi gjorde det. På Tittut rekommenderar de att man gör det nångång mellan v 25 och 30 tror jag.

• Theress

Jag var på könsul igår är i vecka 26 och dom kunde inte se endå...men det var för att den flyttade på sig hela tiden och la sig så det var svårt o se, så nu väntar vi, är nog meningen oxå ;)

• Fru Indosaurie

vi fick inte ens några bilder efter vårat könsul eftersom att hon inte låg i något bra läge för att fotas.
    Könsul gör man ju mkt senare också (från v 26-27 eller något) och bebisen har börjat bli stor.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • vickan1985

Vad synd, jag var jätte nöjd med mina UL bidler, fick ett i v.12 och ca 5 st i v.18. Jätte bra bilder.
    Ser fingrar och tår. Så sött. Barnmorskan var också toppen bra. Känns skoj när de är första och man är lite okunnig. Vi valde att inte veta könet, dock sa barnmorskan att hon såg det klart. Efter att jag nyfiket frågade:)
    Undrans om de kanske är en pojk då.. Hmm. Lycka till..   

• Kattflickan

Jag skulle bli besviken vid ett ultraljud om de inte tittade på det de ska göra, eller var slarviga. Annars så är ultraljudet inte till för att roa mig, utan för att kunna se eventuella skador på barnet. Jag skulle inte göra UL bara för att ta reda på könet.

Svar på tråden Besviken på UL - funderar på KönsUL..