• jamis

Ömheten i brösten avtar?

Jag vet att jag är nojjig...

...men i början av min graviditet tills för någon dag sen så ömmade mina bröst lagom mycket, mest när jag hade bh och så att jag inte kunde ligga på mage och sova. Nu är jag i vecka 7+1 och ömheten avtar. Kan det vara så?

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Svar på tråden Ömheten i brösten avtar?
  • LillaDrake

Så kan det absolut vara. Jag blev också helnojig när jag kände så och trodde att allt var över. Nu ömmar de heller inte lika mycket (är i v 16) och det är ju bara gött det!

Har du gjort något vul än eller så för det brukar lugna en i några dagar i alla fall.
    Vet att det inte alltid är lätt och jag faller dit på nojer då och då (fastän jag såg bebben i onsdags och känner den röra sig och sparka), men jag har försökt att tänka att jag ska njuta a att vara gravid tills "motsattsen har bevisats". Och det har hjälp mig många gånger till att sväva på moln i stället för att bara vara orolig. Tänk om allt går jätte bra så har man slängt bort hela sin tid på att oroa sig i stället för att njuta hmmm hur nöjd är man då?

GladHa det gott gravida lilla kvinna och njut och inse att du är med barn!!!! Glad

• jamis

ja, visst är det dumt att man är så orolig!!

Vi gjorde vul i tisdags och då såg man något som flimmrade och pulserade som läkaren sa troligtvis var hjärtat men han kunde inte mäta det. Annars såg det bra ut men jag blev orolig för jag ville se hjärtat som en pixel som andra gjort... men vi ska på nytt vul på torsdag så det går förhoppningsvis att se då!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • LillaDrake

Ja sånt kan ju bero lite på hur de små "bönorna" ligger och ja det måste ju vara hjärtat för vad annat kan pulsera och flimra där. Kul ändå att få gå på vul igen. Skulle jag helst göra varje vecka om jag fått bestämmaFlört

Ha en go helg!

• jamis

LillaDrake: mm, fast jag tror med tanke på hur nervös jag var sist så går jag helst bara en gåbg till och att allt ser bra ut då

Men sen när man kan se bebisen är det ju roligare!!

• miiian

mina bröst var jätte ömma och spända vecka 6-10 ungefär..sen har det bara avtagit och jag är inte alls lika känslig i dom längre..
    men lik förbannat så tickade hjärtat på bebisen i måndags ;)
    så det är nog normalt..

• jamis

Mm, fast jag är bara i vecka 8 än så länge, men det kanske inte är så noga med veckorna...

• miiian

neh för tusan,se din graviditet som din,uniiik och jämför inte..
    snart kommer kanske nån annan in i tråden som aldrig ens haft ont i brösten. :)
    seså lycka till med allt nu =)

• jamis

okej då jag jämför mest med min förra graviditet som slutade i MF...

• Semla74

Hej jam
    Jag känner igen det där att man jämför med förra gången. Jag har varit nygravid 3 ggr och det har varit olika i brösten varje gång. Nu slutade ju ingen av mina garviditer lyckligt men första gången var jag så öm att jag kunnat sopa till den som snuddade vid brösten och de kändes jättetunga fram till MFet i v 10. Andra gången minns jag inte riktigt, tidigt MF. Tredje gången var jag bara lite öm och det avtog mer o mer och jag var livrädd att jag hade fått MF, vilket jag inte hade.
    Härligt att du sett lite rörelser på VULet! Lycka till.

• Kängu

Så var det för mig. Det avtog och jag trodde det var kört...men det var det inte. Alla symptomen försvann ett tag kring v8 tror jag. Men sen kom de tillbaka

Svar på tråden Ömheten i brösten avtar?