• valentina67

BB stockholm eller Södra BB, vilket är bäst???

• Svar på tråden BB stockholm eller Södra BB, vilket är bäst???
  • Kwackie

jag har fött på Södertälje - vilket man kan skickas till om det är fullt överallt annars - och jag är jätte nöjd med den BBn/förlossningen

• Fröken NollÅtta

du måste söka om du är intresserad. Södra BB har info på måndagar kl 15.00

BB Stockholm samarbetar med olika mvc, bla barnmorskorna Gamla stan och de kan ge dig en garanterad plats.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad
  • Sterna

Beror på hur du vill ha det.
    Södra BB har integrerad mödravård, du går alltså dit även under graviditeten och när du föder kan du få din MVC-BM som förlossningsBM.
    BB Stockholm samarbetar med olika MVCs och du möter alltså inte samma personal när du ska föda.

Södra BB skickar fler föderskor till SÖS vanliga förlossning än vad BB Stockholm skickar till Danderyd.

Personlig upplever jag BB Stockholm som färrgstarkare både inredningsmässigt och personalmässigt.
    Södra BB är mer sjukhuslikt än BB Stockholm i mina ögon men gå dit och titta på informationsmötet.

• valentina67

Får man föda barn nr 2 på Södra BB om man är skutsnittat med barn nr ett annorstädes?

• Sterna

valentina67
    Tyvärr inte, de tar bara emot normalgraviditeter som förväntas bli normalförlossningar och med ett tidigare snitt i bagaget så finsn risk dels att det blir ett nytt snitt och dels att livmodern påverkas av det tidiagre snittet.
    föder du däremot nr 2 vaginalt utan komplikationer så får du föda nr 3 där.

• Sterna

Vem kan skriva in sig vid Södra BB?
    Förutsättningen för att gå mödravård och föda hos oss är att du är fysiskt och psykiskt frisk och förväntas få en normal graviditet och förlossning. Du får inte vara förstföderska 40 år eller äldre vid inskrivning hos oss. Ej heller gjort kejsarsnitt utan efterföljande vaginal förlossing. Ej övervikt före graviditeten (>100kg) eller BMI över 30.

Ovan citat är taget från Sös hemsida: www.sodersjukhuset.se/Web/NormalPage____3775.aspx

• Ciccilionaa

Födde förra gången på BB stockholm= supernöjd!!!

Denna gång hoppas jag också på BB Stockholm, men det lutar inte åt det då det verkar behövas igångsättning (dock blev jag igångsatt på BB Stockholm förra gången, så jag förstår inte var det inte går denna gång.....)

C

• Fröken NollÅtta
    Sterna skrev 2007-06-14 15:25:39 följande:
    Beror på hur du vill ha det.Södra BB har integrerad mödravård, du går alltså dit även under graviditeten och när du föder kan du få din MVC-BM som förlossningsBM.BB Stockholm samarbetar med olika MVCs och du möter alltså inte samma personal när du ska föda.Södra BB skickar fler föderskor till SÖS vanliga förlossning än vad BB Stockholm skickar till Danderyd.Personlig upplever jag BB Stockholm som färrgstarkare både inredningsmässigt och personalmässigt.Södra BB är mer sjukhuslikt än BB Stockholm i mina ögon men gå dit och titta på informationsmötet.
    Men BB Stockholm har ju garanterad plats vilket Södra BB inte har och har man garanterad plats på BB Stockholm så skickas man inte ner till Danderyd. Dem har liksom inget med varann att göra.
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • lia79

jag gick på södra BB men tyvärr så fick jag inte föda där fick havandeskapsförgiftning. och väntar nr 2 nu och har skrivit in mig där igen. Det jag tyckte om med Södra BB är att man går på MVC där ocå så man får träffa dom som jobbar där. Jag hade en sån tur när jag va tvungen att föda på sös så va min BM där så jag hade henne de 7 första timmarna.

Valentina67 tror faktiskt att du får söka dit ändå jag fick oxå komplikationer med nr 1. skulle det bli komplikationer för dig denna gång oxå så blir du bara ned skickad till sös.

• trollungar

tror inte det handlar om vilket som är bäst utan om den personal man möter.aallt handar i slutet om personkemi inte om vilka loker som är finast osv

Svar på tråden BB stockholm eller Södra BB, vilket är bäst???