• rj5o0

Vad är det värsta er chef har gjort?

Det är sällan man älskar chefen, vore kul att höra vad ni andra har med er för erfarenheter, det finns ju så många varianter av plågoris har jag upptäckt! Min senaste älsakar att svara nej på frågan om jag kan få prata med henne en minut. Sen unviker hon konsekvent att se vad jag har gjort eller håller på med så att hon inte vet något om mitt arbete! Det känns jobbigt som fan!

• Svar på tråden Vad är det värsta er chef har gjort?
  • mizztigger

min chef satt och ljög den högre chefen rakt upp i ansiktet och förnekade sakr h*n lovat mig. sedan förnekade h*n saker h*n gjort och sagt.

allmänt pikade mig iböfr resten av kollegorna mm...

• Hannish

Haha, la visst nedan inlägg i helt fel tråd.
    Handlar ju om min gamla superbra chef...

------------------------------------------------------------

Sen är det väl lite upp till chefen... På mitt förra jobb gick en kollegas mormor bort. Så min kollega var tvungen att resa dit (bodde inte i Sverige) och var borta i 5 dagar. Är nästan helt säker på att hon fick betalt för alla dagar. Så har man en bra snäll chef så...

• RebelRose

Chef 1=anställde mig för att jag var citat"blond & vacker"& var inte ett dugg intresserad av mina betygFundersamSen när det uppdagades att jag hade mål i mun så fick jag gå efter 6 månader.Det gjorde inget!!

Chef 2=vägrade betala ut lönerna vitt.Ljög,serverade mat som inte var"tjänelig som männikoföda"enligt mig iallafall.Glömde saker,"slarvade"bort min ansökan till facket som hon absolut skulle skicka in, & skyllde på personalen osv..

Chef 3=Gav mig kicken för att"dom inte hade råd att ha kvar mig"men anställde någon annan(min sjukskrivning på obestämd framtid hade absolut inenting att göra med saken,nääerå..)
    "lillchefen" ringde även & skrek åt mg klockan 4 på morgonen,anklagade ig för att vara opproffsig & en lögnare,llt över att missfrstånd.Bad inte om ursäkt.

I´m trying to see things your way,but i can´t get my head up my butt..
  • Loppan75

Antytt att jag "med min hylla inte skulle ha några problem i karriären". Jag snedtände fullständigt och gav honom en örfil. Jag var onykter och det var hans sista dag på jobbet.

• Modesty2000

Jag hade en chef som brukade snorta kokain på helgerna....ni kan ju tänka er hur han var på måndagen...dessutom är jag den enda som någonsin fått vit lön för helgarbete...
    Fick honom tillslut att säga upp mig på grund av arbetsbrist då jag sökt massor av jobb men inte fått något och vi bara grälade dagarna i enda...nästa tjej han anställde var typ 20 och han trodde inte att hon skulle ha så mycket skinn på näsan som hon sedan visade sig ha...när han blåste henne på lönen anmälde hon honom till Skattemyndigheten...

• Wiska

Avskyr min chef för han inte kollar upp "båda" sidorna i ett problem! Och att han ljuger! Och är förgrymmat falsk!

Jag vart osams med en arbetskamrat som jag aldrig haft nått problem med under kvällspasset på jobbet. Jag gormade för mig själv, sen glömde jag bort allting. Så råkade vi ha jobbets skvaller apa nummer ett på plats som sprang och hittade på en massa skit till killen jag vart osams med. Och pratade med cheferna utan jag hade nån aning om! Det hade iof inte han jag vart osams med heller!
    Dagen efter kom inte den här manliga 45åriga kollegan till jobbet, och jag vart insläng på kontoret och utskälld efter noter! Fick absolut inte säga någonting alls, utan han trodde inte en sekund på mig! Är väl inte så populärt att lyssna på en 22 årings berättelse när skvallerapans verion var "bättre". Han hade ju överdrivit allt och hållt på! Jag har aldrig blivit så förolämpad någonsin!! Som grädde¨på moset var kollegan iranier och då drog dom på att jag var rasist!!! Jag höll på att dö! Jag som inte ens skulle komma tanken på att betè mig annorlunda mot någon som inte är "svenskfödd" eller vad man ska säga!!
    Så nu har jag stämpeln RASIST på jobbet!!
    Som tur är har jag jaft en annan chef som trott på mig, och mina närmsate kollegor vet att jag inte är sån!

Men den chefen lyssnade bara på skvallerapans & arb kollegans version. Inte på min! Det är skiiit!

• Nevy

Var alldeles för mesig när jag hade hittat barnporr på jobbdatorn. Porrsurfaren jobbade kvar, och jag slutade i protest.

• sussiegull

allmant jobbig ibland och tror att allt gar att fixas nar det faktiskt ar helt omojligt, han tar inte ett nej.
    men men det basta han gjorde det var att ge mig en akta gucci vaska i julklapp. sa han kan gora vad han vill typ, haha

• MeandHim

Jag skulle kunna skriva HUUUUR mkt som helst om min chef, MEN det kan jag tydligen inte här eftersom hon letat rätt på min sida här på FL och påstår att jag smutskastar henne och hennes företag. (????)  Jag har då ALDRIG nämt några namn kan jag säga...

Men en dag kanske jag kan berätta för er och då tar jag upp hela sidan här

• Meddelande borttaget
  • Anonym (S)

Förutom att h*n var tvättäkta mytoman så undvek den väldigt nya chefen/arbetsgivaren att sätta sig in i lagar och regler, med rädsla för att inte bara hitta sina egna rättigheter, utan även skyldigheter.
    Men bland det värre var ändå; Hur det gick till vet jag inte men h*n lyckades undanhålla för sin revisionsbyrå vilken anställningsform jag hade och bestämde sig för att vara lite kreativ med semesterlönen och betala ut varje månad istället för en klumpsumma. Antagligen för att på något sätt betala ut mera pengar varje månad och då kunna få mera lönebidrag på något sätt, jag kan inte se någon annan anledning till att bråka så! Jag sa att jag var tillsvidareanställd och har rätt enligt paragraf x i x-lagen att få min semesterlön utbetald i samband med semester. H*n hävdade att jag var timavlönad så då hade h*n rätt att göra så! Jag mailade revisionsbyrån och frågade hur i herrans namn arbetsgivaren kunde göra så och hur de kunde gå med på det?? "Jo förstår du, du är timanställd, då betalas semesterlön ut varje månad!". Jag skickade mitt anställningsavtal, utan ett ord.
    Fick sen en skriftlig utskällning  från arbetsgivaren att jag var absolut förbjuden att kontakta revisionsbyrån, var det några problem skulle jag prata med arbetsgivaren!! För det hade ju gått bra dittills.... Jag blev sjukskriven och när beslutet för lönebidraget närmade sig slutet blev jag uppsagd p.g.a arbetsbrist. Veckan efter hade de annons ute efter folk.
    Jobbigt med arbetstagare som är lite om sig och kring sig och noga med samt vet sina rättigheter! Chefen hade garanterat redan bestämt sig för att få bort mig och tänkte inte vänta till semestern, och var rädd för att bidraget för semesterlönen skulle kunna "brinna inne" om h*n väntade för länge med att betala ut de pengarna.

Svar på tråden Vad är det värsta er chef har gjort?