• snobben

Är det på grund av spänningar du inte blir gravid?

Det är många diskussioner om detta ämne. Jag undrar vad ni som försökt bli gravida i minst 2 år tror. Är det så att alla spänningar och oro i kroppen ställer till för er så ni helt enkelt inte blir gravida eller är det bara trams att tro det?

Motivera gärna era svar.

//Snobbelito
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det på grund av spänningar du inte blir gravid?
  • Kwela

Nej det tror jag absolut inte på! Det är mitt svar!

Måste dock tillägga att min "prattant" är fullt övertygad om att stress gör så att kroppen inte kan ta emot ett ägg. Det spelar ingen roll vad jag än säger till henne, så jag försöker undvika ämnet med henne. Annars är hon kanon...

Ni flickor som är oförklarligt barnlösa och gjort misslyckade ivf, har ni fått ngn som helst förklarling på vad det kan bero på?

Sedan måste jag bara säga att din baby FiaSthlm är så otroligt söt!

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • fia sthlm

Jewel
    Det låter ju helknäppt att ni måste varit skrivna på samma adress 1 år för att få göra en utredning, det stämmer inte?
    Enda kravet är att ni har försökt 1 år att bli gravida, om ni flyttat ihop veckan innan ni vill ha hjälp har dom inte med att göra.
    Tycker verkligen du ska försöka höra med någon annan instans.
    Vet ju inte hur det funkar i sala men i sthlm finns det massa privatkliniker man kan göra utredningen på och det kostar lika mycket som om man gör det via landstinget.
    Ligger sala nära någon storstad, min koll på geografin är urusel.

Och du inte ska du lämna din kille.
    Vad är det som säger att det skulle vara fel på just dig? Du har ju varit gravid och han har gjort en tjej gravid förut?

Våran prinsessa är här
  • fia sthlm

msnorrland.
    Hej, tack så mycket.
    Tycker hon e rätt goo jag med, min lilla provrörsbebis

Våran prinsessa är här
  • Verkligen
    fia sthlm skrev 2007-06-12 20:43:59 följande:
    JewelDet låter ju helknäppt att ni måste varit skrivna på samma adress 1 år för att få göra en utredning, det stämmer inte?Enda kravet är att ni har försökt 1 år att bli gravida, om ni flyttat ihop veckan innan ni vill ha hjälp har dom inte med att göra.Tycker verkligen du ska försöka höra med någon annan instans.Vet ju inte hur det funkar i sala men i sthlm finns det massa privatkliniker man kan göra utredningen på och det kostar lika mycket som om man gör det via landstinget.Ligger sala nära någon storstad, min koll på geografin är urusel.Och du inte ska du lämna din kille.Vad är det som säger att det skulle vara fel på just dig? Du har ju varit gravid och han har gjort en tjej gravid förut?
    dom sa så..i västerås på fertkliniken.. att man måste stått på samma adress i 1 år, när vi gjort det var vi välkomna att ringa igen. Sala ligger rätt mitti landet. 6 mil till Uppsala, 3 till Västerås och 12 mil till sthlm. Jag vet bara inte hur jag ska gå tillväga.. Allt är bara så frustrerande..
  • fia sthlm

jewel

Jag vet att det ska finnas en privatklinik i uppsala och 12 mil till sthlm är ju inte heller jättelångt.
    Mitt tips är att ringa någon av dom klinikerna och prata med nån där om vad dom anser.

Sophiahemmet i sthlm fick vi hjälp av, jag vet att man kan göra utredningen där och det kostar som vanliga läkarbesök ring dom och hör vad dom har att säga.
    http://www.ivf-gruppen.se/

Minns inte vad kliniken i uppsala heter med fråga på fl så får du svar, den ska vara väldigt bra har jag hört.

Våran prinsessa är här
  • Verkligen
    fia sthlm skrev 2007-06-12 20:56:58 följande:
    jewel Jag vet att det ska finnas en privatklinik i uppsala och 12 mil till sthlm är ju inte heller jättelångt. Mitt tips är att ringa någon av dom klinikerna och prata med nån där om vad dom anser.Sophiahemmet i sthlm fick vi hjälp av, jag vet att man kan göra utredningen där och det kostar som vanliga läkarbesök ring dom och hör vad dom har att säga.www.ivf-gruppen.se/Minns inte vad kliniken i uppsala heter med fråga på fl så får du svar, den ska vara väldigt bra har jag hört.
    okej, ska kolla sophiahemmet.. Tack för tipset.. å det e ju inte långt till sthlm som sagt.. men jag trodde att det kostade, men det e ju bra om det går som läkarebesök..
  • fia sthlm

jag har för mig att besöken kostade nått på 200:- ?
    Och när du är uppe i 1´100 så får man frikort.

http://www.linne.se/
    här är kliniken i uppsala

Menade alltså att utredningen år som vanliga läkarbesök.
    Om man sedan vill göra någon behandling så kostar det massa pengar.
    Men när man väl gjort utredningen så kan kliniken ställa än i landstingets kö och där är ivf och inseminationer i princip gratis.

Våran prinsessa är här
  • Verkligen
    fia sthlm skrev 2007-06-12 21:16:37 följande:
    jag har för mig att besöken kostade nått på 200:- ?Och när du är uppe i 1´100 så får man frikort.www.linne.se/här är kliniken i uppsalaMenade alltså att utredningen år som vanliga läkarbesök.Om man sedan vill göra någon behandling så kostar det massa pengar.Men när man väl gjort utredningen så kan kliniken ställa än i landstingets kö och där är ivf och inseminationer i princip gratis.
    okej, men ja ringde linnekliniken.. man måste stått på samma adress där oxå...
  • snobben
    carmenzita skrev 2007-06-12 20:16:40 följande:
    jewel - helt sjukt att ni inte får göra utredning bara för att ni inte har samma adress. Kan det verkligen stämma? Finns det ingen annanstans du kan vända dig? Vart bor ni? Förutom det du redan har gjort så bör du ta olika blodprover vid olika tidpunkter under en cykel (hormonvärden, hypofysens funktion, om du får ÄL osv). Mannen bör lämna ett spermieprov, kolla prostatan samt lämna blodprov.snobben - se det inte som ert sista hopp. Det finns ju annan hjälp (tex IVF).
    Jo, men att lyckas på egen hand känns som att det inte går så polypen är mitt lilla hopp. Sen att vi bara får ett IVF försök gratis gör ju inte saken bättre.
    //Snobbelito
  • fia sthlm

jewel
    Men så himla dumt, om ni är tillsammans och egentligen bor tillsammans så borde det inte spela någon roll tycker man?
    Önkar dig lycka till hoppas du får en liten bebis snart.

Våran prinsessa är här
  • Verkligen

tack fia sthlm.. jag hoppas oxå på det..=)

Svar på tråden Är det på grund av spänningar du inte blir gravid?