• Verkligen

Varför händer det här mig? Jag vill snart inte leva mer.

Jag är så ledsen.

I över 2 år har vi kämpat. Det har vart äl-tester, titthålsoperation, rosenrot, bisolvon osv...

Inga fel har hittats på mig, det enda var att jag kunde gå ner lite i vikt.. Och nu på en vecka har jag gått ner 2 kg.. kämpar på i en viktklubb..har lagt om all kost.

Grejen är att vi får ingen utredning eller hjälp för vi står skrivna på olika adresser, men lever ändå ihop.. I detta nuläge så måste vi stå på olika adresser pga andra orsaker som inte har med förhållandet att göra.. Så därför får vi ingen hjälp i Västerås som är närmast oss..

Jag orkar inte mer nu. Jag kan inte hålla humöret uppe mer.
    Är så less på alla som säger att jag ju är ung och att jag har all tid i världen. Men fatta! Jag vill NU. Har velat detta i över 2 år.
    Jag kommer inte orka det här. Funderar på att sluta jobba för jag orkar bara inte.. Varför kämpa när man ändå inte får nån hjälp.

Tog kontakt med en privatklinik i Uppsala..Där gällde samma regler. Skrivna på samma adress i 1 år. Sen kunde vi höra av oss igen..

Finns det verkligen ingenstans man kan få hjälp?

• Svar på tråden Varför händer det här mig? Jag vill snart inte leva mer.
  • Verkligen
    Ebba74 skrev 2007-06-12 22:54:29 följande:
    verkar vara en himla knepig regel, han borde ju kunna få lämna ett spermaprov utan att ni står på samma adress...det är alltså bara han som är kvar att kollas upp? du har kollat att du har äl och att allt annat är ok?har egentligen inga råd att ge, men jag vet också hur det är att vara desperat så man nästan inte orkar leva...kram på dig och lycka till!
    Nä dom har inte kolla min äl.. jag frågade min gyn om det, och han sa att så länge jag hade mens varje månad så har jag garanterat ägglossning..
    det är alltid så struligt med sjukvård tycker jag,.
  • Ebba74

konstigt svar av en läkare, jag har för mig att man kan ha mens utan äl. jag har alltid haft regelbunden mens, men min äl blev kollad under utredning iaf.

köp ägglossningsteser på nätet, så får du ju veta om du har. kolla ett ställe som heter billigatester.se

finns att köpa på apoteket med men dyrare.

• Ebba74

alltså, du kan du ju med veta när du har äl så kan ni ju "mysa" lite extra då!

har också just lärt mig vad mysa betyder här på fl, heheh

• Verkligen

hehe.. kör med äl-stcikor varje månad..Inte alltid dom gett utslag..ibland gör dom det.. så vi anpassar " mysandet" till dom dagarna..

• Madida

Vilket skitjobbig sits!
    Vi får inte hjälp för att jag väger för mycket och det gör mig såååå trött. MEN jag håller med läkarna om att jag borde gå ner i vikt innan nästa ivf. Jobbigt i vilket fall.

testlagret.se säljer de spermatester. Vi köpte där bara för att kolla, och de var inte speciellt dyra alls.

• Madida

jewel: garanterad ÄL bara för att du har mens? Knappast! Jag har ÄL kanske 3ggr/år om jag har tur...

• Verkligen
    Madida skrev 2007-06-12 23:38:53 följande:
    Vilket skitjobbig sits!Vi får inte hjälp för att jag väger för mycket och det gör mig såååå trött. MEN jag håller med läkarna om att jag borde gå ner i vikt innan nästa ivf. Jobbigt i vilket fall.På testlagret.se säljer de spermatester. Vi köpte där bara för att kolla, och de var inte speciellt dyra alls.
    okej, kanske skulle beställa såna.. har funderat på det tidigare.. är dom tillförlitliga?

Jag måste oxå gå ner i vikt, men hon sa att jag borde kunna bli gravis trots övervikten men att det skadar inte att gå ner. Är med i viktklubb, och gick ner 2 kg på dom första 2 veckorna.. så det går åt rätt håll.. Räknar med att ha gått ner 10 kg tills början på augusti..får se fall det underlättar..

dom har väl olika krav på bmi för att man ska få hjälp.. Här i västmanland får man inte överstiga 35, och jag har 33.. Hoppas nästa IVF lyckas..
  • Verkligen
    Madida skrev 2007-06-12 23:41:32 följande:
    jewel: garanterad ÄL bara för att du har mens? Knappast! Jag har ÄL kanske 3ggr/år om jag har tur...
    ja den gubben jag träffade var inte så bra, trivdes inte alls med honom, innan han hade jag en kvinnlig som bara verkade vilja bli av med en. Vet inte om det är nån idé att boka ny tid hos en annan gyn, eller om dom tycker att jag är tjatig med 3 besök på ett halvår.. Vore ju bra om dom kunde kolla min äl..och om den inte är på topp kanske ge mej medicin för att hjälpa den på traven..Äter du mediciner för det?
  • Madida

jewel: Ja, så vitt jag vet är dom det. Vi har även gjort proffesionella tester hos läkare och de visar på samma sak som de jag köpte på testlagret.se
    Har tipsat fler vänner som oxå köpt spermatest därifrån.
    Jag köper alla mina tester där. Billigt och bra! Trevlig kundtjänst och snabb leverans.

Här i Malmö får inte BMI överstiga 30, så jag har en jä*la massa att jobba med tyvärr
    Bra jobbat med vikten! Det är bara för oss att kämpa vidare. Jag vet att det kan kännas PISS! hade en sån period (för 7656856 gången) nyligen och då bara hatade jag livet, min kopp, sambons kropp och alla gravida kvinnor i hela världen. Man får lov att känna att allt känns förjävligt. Som tur är finns det dagar då det känns liiite lättare, annars hade iaf jag varit död för länge sen. Vi har försökt i lite över 4½år.

• Verkligen
    Madida skrev 2007-06-12 23:50:45 följande:
    jewel: Ja, så vitt jag vet är dom det. Vi har även gjort proffesionella tester hos läkare och de visar på samma sak som de jag köpte på testlagret.seHar tipsat fler vänner som oxå köpt spermatest därifrån.Jag köper alla mina tester där. Billigt och bra! Trevlig kundtjänst och snabb leverans.Här i Malmö får inte BMI överstiga 30, så jag har en jä*la massa att jobba med tyvärr Bra jobbat med vikten! Det är bara för oss att kämpa vidare. Jag vet att det kan kännas PISS! hade en sån period (för 7656856 gången) nyligen och då bara hatade jag livet, min kopp, sambons kropp och alla gravida kvinnor i hela världen. Man får lov att känna att allt känns förjävligt. Som tur är finns det dagar då det känns liiite lättare, annars hade iaf jag varit död för länge sen. Vi har försökt i lite över 4½år.
    oj, trist att ni inte lyckats än..jag håller tummarna för er.. Har ni gjort klart en utredning?
    Jag ska beställa spermatest iaf..så får han testa här hemma..
    Usch, det är så jobigt att gå ner i vikt.. Så fort det står still så ger jag upp.. Har du provat att vara med i viktklubb.se? dom är kanonbra.. Man äter det mesta men räknar kalorierna.. Jag har käkat glass varje dag men ändå gått ner..så det här va nog rätt sätt för mig..äntligen.. Var smal tills ett par år sen..
    Det var bra att jag fick en sån här psykdag idag för då kommer morgondagen iaf vara lite bättre..
  • Madida

Så bra! Får vi se om du tycker att testet funkar. Mannen var väl inte helt överlycklig över att behöva "aktivera sig" för att kunna ta proven, men det är sånt man får göra helt enkelt. Jag har blivit petad på, undersökt, "grävd i", stucken och jag vet inte allt...så lite får minsann han göra oxå :)
    Ja, vår utredning äör klar och det är konstaterat att det är fel på oss båda, tyvärr. Så vi har i princip ingen chans utan IVF.

Viktväktarna är nåt som funkat för mig tidigare, så jag får väl ge mig på det igen.

Hur känns allt idag?

• Verkligen
    Madida skrev 2007-06-13 13:08:18 följande:
    Så bra! Får vi se om du tycker att testet funkar. Mannen var väl inte helt överlycklig över att behöva "aktivera sig" för att kunna ta proven, men det är sånt man får göra helt enkelt. Jag har blivit petad på, undersökt, "grävd i", stucken och jag vet inte allt...så lite får minsann han göra oxå :)Ja, vår utredning äör klar och det är konstaterat att det är fel på oss båda, tyvärr. Så vi har i princip ingen chans utan IVF.Viktväktarna är nåt som funkat för mig tidigare, så jag får väl ge mig på det igen.Hur känns allt idag?
    Det känns lite bättre.. tack och lov, men jag är ändå lite nere.. Det hjälper ju inte med alla hormoner som mensen just nu medför..
    Trist att det är fel på er, hoppas verkligen att ni får bebis med hjälp av IVF.. Har aldrig testat viktväktarna, men viktklubb är typ samma förutom att jag räknar kalorier och ni points. Fast idag har jag sånt godissug.. nästan så jag grinar för att jag är så sugen.. men vet inte om jag törs äta godis.
    Jag kollade på testlagret men jag måste vänta tills jag får pengar, men det är ju bara 2 veckor dit..så då ska jag beställa spematest. Min kille kommer inte bli glad. Han tycker att jag ska fixa allt som har med det här att göra, och att det minsamm inte är nåt fel på honom. Men jag har ju kollat upp mig så gott jag kunnat iaf. Kanske känns lättare för honom att testa hemma istället för hos en läkare..
  • Madida

jewel: Fast vill man nu ha barn så får man stå ut med lite besvär. Att lägga allt på dig är rent ut sagt dumt!! Han kan inte säga att hans spermier är bra för det har han ingen susning om. Vi HOPPAS att de är bra, men vi vet inte.
    Ca 50% av all ofrivillig barnlöshet beror på mannen.

På testlagret har jag för mig att man kan beställa mot faktura, då har man juh några veckor på sig att betala.

Vad har undersökningarna sagt om dig? Hittar de något "fel" på dig?

• AnneSophie
    jewel84 skrev 2007-06-13 13:20:31 följande:
    Min kille kommer inte bli glad. Han tycker att jag ska fixa allt som har med det här att göra, och att det minsamm inte är nåt fel på honom.
    Fast, ursäkta...det där är väl inget moget resonemang från en vuxen man som vill bli (?) pappa.

Man brukar säga att ungefär en tredjedel beror på faktorer hos kvinnan, en tredjdel på mannen, en tredjedel på båda, och i ca 10 % av fallen hittar man inte orsaken.

Han kan sannerligen vara inblandad i att det tar tid.
  • Verkligen
    Madida skrev 2007-06-13 13:39:32 följande:
    jewel: Fast vill man nu ha barn så får man stå ut med lite besvär. Att lägga allt på dig är rent ut sagt dumt!! Han kan inte säga att hans spermier är bra för det har han ingen susning om. Vi HOPPAS att de är bra, men vi vet inte.Ca 50% av all ofrivillig barnlöshet beror på mannen.På testlagret har jag för mig att man kan beställa mot faktura, då har man juh några veckor på sig att betala.Vad har undersökningarna sagt om dig? Hittar de något "fel" på dig?
    jag tror att han är rädd för att det ska vara fel på just han.. Han vill ha barn, men tycker att det är jobbigt det här med att vi har problem att få det. Jag hade inga fel alls, finfina ägg, och äggledarna har fri passage. Jag har betalningasnmärkning så jag kan inte ta faktura.
  • Verkligen
    AnneSophie skrev 2007-06-13 13:42:33 följande:
    Fast, ursäkta...det där är väl inget moget resonemang från en vuxen man som vill bli (?) pappa. Man brukar säga att ungefär en tredjedel beror på faktorer hos kvinnan, en tredjdel på mannen, en tredjedel på båda, och i ca 10 % av fallen hittar man inte orsaken. Han kan sannerligen vara inblandad i att det tar tid.
    jo jag vet, men han är väl bara rädd för att det ska var fel på han. Lättare för honom att lägga allt på mig. Och det är ju jag som är mest drivande i det här med att bli gravid, han vill jättegärna att vi ska ha barn, men jag är ju mer eller mindra besatt av tanken..
  • Madida

Klart att han är rädd! Men det är/var väl du med när de kollade upp dig. Man vill självfallet inte att det ska vara något fel på en, men att sticka huvudet i sanden funkar dåligt.

Okej, men vänta tills du har pengar så håller vi tummarna att det inte är nåt galet med hans simmare.

• Verkligen
    Madida skrev 2007-06-13 14:01:31 följande:
    Klart att han är rädd! Men det är/var väl du med när de kollade upp dig. Man vill självfallet inte att det ska vara något fel på en, men att sticka huvudet i sanden funkar dåligt.Okej, men vänta tills du har pengar så håller vi tummarna att det inte är nåt galet med hans simmare.
    Jag är lite tuffare än honom... Jag är van vid massa skit, så att jag skulle ha problem med att bli gravid var ju nite direkt oväntat. Allt jag vill brukar gå åt skogen. Men jag försöker iaf att inte lasta så mycket på honom, och vill inte ställa några krav på honom. Ska berätta för han idag att han ska få göra spermatest..haha.. får se vad han säger..
Svar på tråden Varför händer det här mig? Jag vill snart inte leva mer.