• Liona

Lunginflammation för 2:a gången!!! ???

Hej... här har ni en mamma som är näst intill ett nervvrak, jag är så orolig så jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Min dotter är 2år och fick sin andra lunginflammation innom loppet av 2½ månad. Nu sist blev hon inlagd på Astrid Lingdrens Barnsjukhus i två dygn med antibiotika och dropp intraviöst. Ingen av lunginflammationerna har kunnat konstaterats utan röntgen, så hon har båda gångerna blivit riktigt dålig, nu sist låg sänkan på 250... . Hon är hemma nu och svara bra på antibiotikan så förhoppningsvis blir allt bra. MEN TÄNK OM DEN KOMMER TILLBAKA IGEN!? Om sex veckor ska vi in på en ny röntgen för att se så allt ser bra ut, om det är bra då så kommer det att göras en utredning på varför hon drabbas av detta. Jag är så himla rädd att det är något som är fel på min dotter som inte går att göra något åt. Det får vara vad som helst, bara det inte är fel på henne!! Är det någon som varit med om liknanden som har något lungnande att komma med? Jag är en väldigt orolig människa, och detta gör mig ännu värre. F*n vad jobbigt det är. När hon sover går jag in och tittar på henne och gråter en skvätt, alla dom värsta tankarna sätter igång och jag kan inte få bort dom. Suck.... ni får väldigt gärna komma med råd, tankar....

Kram Linda

• Svar på tråden Lunginflammation för 2:a gången!!! ???
  • Liona

Ingen som haft ett barn med många lunginflammationer då?

• Karpet

Mon dotter har inte haft lunginflammation än, men jag å andra sidan har haft det 4 gånger i mitt liv. Första gången var jag bara ett par månader, sedan hade jag det i 7-8 års åldern och sedan 2 gånger mellan 15 och 25.

Det gjordes ingen utredning på mig, det är bara så att mina förkylningar har en tendens att ge mig lunginflammation. Vissa barn har ju lätt för att få magsjuka, andra är öronbarn osv. Det är kanske bara så att din dotter har lätt för att få lunginflammation. Eller så är det bara ett tråkigt sammanträffande.

• Almaa31

Hur har det gått för din dotter? Vi är i typ samma sits nu med 2 lunginflammationer på 2 månader och har precis avslutat ännu en penicillin kur. 

Också så orolig nu över att han ska vara frisk några dagar sen få tillbaka det igen. Vill inte att han ska tillbaka till förskolan, men vad gör man när man måste jobba. 

Gjorde ni en utredning? 

Hoppas det har gått bra för din dotter. 

Svar på tråden Lunginflammation för 2:a gången!!! ???