• cimbria

Gräsliga namn

Jag själv är mycket skeptisk till en del av de namn folk döper sina barn till idag.

Vad tycker du det finns för gräsliga namn, som du aldrig skulle döpa ditt barn till idag?

• Svar på tråden Gräsliga namn
  • Mamman till två

Några få namn jag tycker är fina är faktiskt nämda...

.. & en herrans massa helt gräsliga!!

till min glädje har jag inte kunnat se min dotters namn när jag skummat igenom alla sidorna..

..men är det ingen som nämt MÄRIT??

Just nu är jag också väldigt negativt inställd till ALF, sedan min sambo upplyste mig om att han vill att hans släktnamn ska gå vidare om vi får en pojke nån gång... ÖVER MIN DÖDA KROPP!!!

• tootz

Alf var inte så farligt. Min sambo har bestämt sig ör att det blir Hans-Åke i mellannamn om det blir en pojk. Varför? Hans pappa heter Åke och min Hans. Huuua. Så jag hoppas att det blir en dotter den dagen det kommer något för då blir det hans farmors namn Wanda som får gå vidare.

Hemska namn annars:
    Gunhild, Margot, Göte, Lilly, Ingegerd, Inez, Sture, Klas, Göran, Gunnar, Petra, Helga, Sandra, Carolina, Elin. Tja...jag har massor.

• Gabriella S

Alf är väl fint - fast OK, jag skulle kanske inte ta det i tilltalsnamn.

• Lycklig Mamma

Shit, här inne får man inte vara en hormonstinn och gråtmild höggravid kvinna

• Toviz

varför är Tove gräsligt jag tycker det är jättefint heter det själv :) tycker inte något namn är gräsligt

• Kat the bat

ofta förknippar jag fula namn till dumma personer. typ pernilla. Vad är det för ett namn?

eller typ Kent?

• Nellee

Rutger
    Urban
    Cewin (Sevin)
    Mohammed
    Sixten
    Maximilian
    August
    Pontus
    Otto

Astrid
    Nasim
    Shadi
    Dina
    Berit
    Kerstin
    Engla
    Tindra
    Elvira

• Anghammarad

Gabriella S skrev 2007-09-04 10:18:08 följande:

Alf är väl fint - fast OK, jag skulle kanske inte ta det i tilltalsnamn.
    Alf är naturligtvis jättefint. Pojken heter ju det i andranamn efter sin Farfar.
  • Needy

ja det må jag säga...

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • jannike85

fula namn asså... hm...

Jag tycker min pappa (förlåt pappa) har ett fult namn nämligen Roy farfar heter Lars dock inte lika farligt. Men min mormor (förlåt mormor) slår nog allt, Rigmor Usch!!

• Gotteråttan

Killar: Urban, Jörgen, Örjan, Ulrik, Styrbjörn, Torbjörn, Ambjörn, Östen, Åke, Leif, Kurt, Olof, Rolf och alla -y namn såklart. Och white trashnamnen Liam och Kevin (värsta stavningen Chewin uttalas det som chewing-gum då eller?). Inte heller döper jag min pojke till Neo, Noel, Hampus, Linus, Rasmus, Elvis, Elton eller Love.

Tjejer: Solveig, Gunhild, Birgitta, Lille-Bill, Lillemor, Gun-Britt, Gunnel, Gunilla
    WT tjejer: Denise, Melody, Amber, Candy, Cassandra, Nova, Engla

Men som jag skrattade åt Glennart!!

• Zandrich

Finns det fina o fula namn? Namn är ju olika populära i olika tidsperioder! Sedan kanske det är så att någon gillar det någon annan ogillar!

• charlie00
    En tråd för mig som är väldigt petig och ogillar de flesta namn haha! Men klassiska WT-namn som Cassandra(och Sandra, känner bara skitjobbiga tjejer som heter det), Melissa, Tindra, Kevin(eller ännu värre Cewin) och Liam. Engelska namn som Jamie med ett svenskt efternamn som Svensson = Jamie Svensson. Uhh, ryser. Namn med Li och Ä, typ Nova-Li och Ängla.
Svar på tråden Gräsliga namn