Gräsliga namn
Jag själv är mycket skeptisk till en del av de namn folk döper sina barn till idag.
Vad tycker du det finns för gräsliga namn, som du aldrig skulle döpa ditt barn till idag?
Jag själv är mycket skeptisk till en del av de namn folk döper sina barn till idag.
Vad tycker du det finns för gräsliga namn, som du aldrig skulle döpa ditt barn till idag?
Några få namn jag tycker är fina är faktiskt nämda...
.. & en herrans massa helt gräsliga!!
till min glädje har jag inte kunnat se min dotters namn när jag skummat igenom alla sidorna..
..men är det ingen som nämt MÄRIT??
Just nu är jag också väldigt negativt inställd till ALF, sedan min sambo upplyste mig om att han vill att hans släktnamn ska gå vidare om vi får en pojke nån gång... ÖVER MIN DÖDA KROPP!!!
Alf var inte så farligt. Min sambo har bestämt sig ör att det blir Hans-Åke i mellannamn om det blir en pojk. Varför? Hans pappa heter Åke och min Hans. Huuua. Så jag hoppas att det blir en dotter den dagen det kommer något för då blir det hans farmors namn Wanda som får gå vidare.
Hemska namn annars:
Gunhild, Margot, Göte, Lilly, Ingegerd, Inez, Sture, Klas, Göran, Gunnar, Petra, Helga, Sandra, Carolina, Elin. Tja...jag har massor.
Alf är väl fint - fast OK, jag skulle kanske inte ta det i tilltalsnamn.
riwer...huuh!
Shit, här inne får man inte vara en hormonstinn och gråtmild höggravid kvinna
varför är Tove gräsligt jag tycker det är jättefint heter det själv :) tycker inte något namn är gräsligt
ofta förknippar jag fula namn till dumma personer. typ pernilla. Vad är det för ett namn?
eller typ Kent?
Rutger
Urban
Cewin (Sevin)
Mohammed
Sixten
Maximilian
August
Pontus
Otto
Astrid
Nasim
Shadi
Dina
Berit
Kerstin
Engla
Tindra
Elvira
Holger!
Gabriella S skrev 2007-09-04 10:18:08 följande:
Dessa ÄR fula!
http://susning.nu/Lista_%F6ver_ovanliga_f%F6rnamn
ja det må jag säga...
fula namn asså... hm...
Jag tycker min pappa (förlåt pappa) har ett fult namn nämligen Roy farfar heter Lars dock inte lika farligt. Men min mormor (förlåt mormor) slår nog allt, Rigmor Usch!!
HAMPUS
Killar: Urban, Jörgen, Örjan, Ulrik, Styrbjörn, Torbjörn, Ambjörn, Östen, Åke, Leif, Kurt, Olof, Rolf och alla -y namn såklart. Och white trashnamnen Liam och Kevin (värsta stavningen Chewin uttalas det som chewing-gum då eller?). Inte heller döper jag min pojke till Neo, Noel, Hampus, Linus, Rasmus, Elvis, Elton eller Love.
Tjejer: Solveig, Gunhild, Birgitta, Lille-Bill, Lillemor, Gun-Britt, Gunnel, Gunilla
WT tjejer: Denise, Melody, Amber, Candy, Cassandra, Nova, Engla
Men som jag skrattade åt Glennart!!
Finns det fina o fula namn? Namn är ju olika populära i olika tidsperioder! Sedan kanske det är så att någon gillar det någon annan ogillar!