vilken mobiloperatör har bästa täckningen?
som sagt... vilken tycker du - eller vet du - har bäst täckning...??
som sagt... vilken tycker du - eller vet du - har bäst täckning...??
Jag skulle aldrig byta bort telia. Helt klart bäst ute i bushen...
halebop har bra täckning nere i smålands skogar. Annas kör jag med comviq.
Vi har 3 och är supernöjda med deras täckning. har inte varit på ngt ställe där det inte funkat. hade telia förut å var inte nöjd.
Bor norr om Norrtälje - och här fungerar tre väldigt dåligt - blev lovade att vodafon skulle vara sååååå mycket bättre så vi tecknade ett nytt abonnemang hos dom... men inte då.... så idag packar vi alla ihop våra nya fina telefoner och skickar tillbaka dom... det är därför jag undrar....
Telia eller tele2 har bäst teckning där nere.
Telia! (Halebop kör ju på telias nät)
Det enda som funkar i Norrland.
Det kan även vara skillnad från telefon till telefon. Jag var i norrtälje för ett par veckor sedan å hade bra täckning. Men det finns säkert svackor där med..
I norrtälje stad är det inga problem... men... vi bor på landet... *nynnar*
Jag bor också norr om Norrtälje och har haft 3 i 1 ½ år nu och tycker det fungerar bra. OK kring Svanberga är det kanske lite tveksamt men där i krokarna fungerade inte heller Vodafone (som jag hade innan) så bra.
Känner du ingen som har Telia eller Comviq (Tele2) så du kan kolla deras täckning där du bor.
För det mesta fungerar alla operatörer tycker jag men det finns ju vissa ställen där det är typ "radioskugga" och där det fungerar sämre.
NMT?
http://www.e24.se/dynamiskt/it_telekom/did_15817424.asp
vad är detta då? *förvirrad*
ja, men har nmt vanliga mobil abb, är det inte bara mobilt bredband? och ja jag vet du kan stoppa in det lilla kortet i en telefon och ringa som vanligt
det enda gemensama är förkortnigen nmt
nmt har väl redan sen tidigare varit överlägset men även jävligt dyrt så vi kör telia här.. bor i västerbotten..
Telia är väl mig veterligen det enda som fungerar även i glesbygden där jag bor...
Vår 3G mobiltelefontjänst lanseras den första Januari 2008.
Nordisk Mobiltelefon kommer då att ha landets överlägset bästa 3G täckning vilket gör att våra 3G tjänster kan användas på ett pålitligt sätt oavsett var du befinner dig. Ett fleratal av Nordisk Mobiltelefons mobiltelefoner är klassade för professionell användning, tål tuffa tag och har en dedikerad knapp för anrop som en vanlig komradio.
Telia är det enda som fungerar nere i sommarstugan (Tiveden) så det är vad jag har.