• Mita75

vilken mobiloperatör har bästa täckningen?

som sagt... vilken tycker du - eller vet du - har bäst täckning...??

• Svar på tråden vilken mobiloperatör har bästa täckningen?
  • beEMbe

halebop har bra täckning nere i smålands skogar. Annas kör jag med comviq.

• frittepillan

Vi har 3 och är supernöjda med deras täckning. har inte varit på ngt ställe där det inte funkat. hade telia förut å var inte nöjd.

• Mita75

Bor norr om Norrtälje - och här fungerar tre väldigt dåligt - blev lovade att vodafon skulle vara sååååå mycket bättre så vi tecknade ett nytt abonnemang hos dom... men inte då.... så idag packar vi alla ihop våra nya fina telefoner och skickar tillbaka dom... det är därför jag undrar....

• Marlene B

Telia eller tele2 har bäst teckning där nere.

• JennieL

Telia! (Halebop kör ju på telias nät)
    Det enda som funkar i Norrland.

• frittepillan

Det kan även vara skillnad från telefon till telefon. Jag var i norrtälje för ett par veckor sedan å hade bra täckning. Men det finns säkert svackor där med..

Mita75 skrev 2007-06-18 18:57:34 följande:
    Bor norr om Norrtälje - och här fungerar tre väldigt dåligt - blev lovade att vodafon skulle vara sååååå mycket bättre så vi tecknade ett nytt abonnemang hos dom... men inte då.... så idag packar vi alla ihop våra nya fina telefoner och skickar tillbaka dom... det är därför jag undrar....
  • Mita75

I norrtälje stad är det inga problem... men... vi bor på landet... *nynnar*

• inze

Jag bor också norr om Norrtälje och har haft 3 i 1 ½ år nu och tycker det fungerar bra. OK kring Svanberga är det kanske lite tveksamt men där i krokarna fungerade inte heller Vodafone (som jag hade innan) så bra.

Känner du ingen som har Telia eller Comviq (Tele2) så du kan kolla deras täckning där du bor.

För det mesta fungerar alla operatörer tycker jag men det finns ju vissa ställen där det är typ "radioskugga" och där det fungerar sämre.

• Surface
    NMT kommer ha den bästa täckningn.
  • c0ol

ja, men har nmt vanliga mobil abb, är det inte bara mobilt bredband? och ja jag vet du kan stoppa in det lilla kortet i en telefon och ringa som vanligt

• Mita75
    c0ol skrev 2007-06-19 11:47:55 följande:
    ja, men har nmt vanliga mobil abb, är det inte bara mobilt bredband? och ja jag vet du kan stoppa in det lilla kortet i en telefon och ringa som vanligt
    det står bara om modem ja... *ännu mer förvirrad*
  • katt tass

nmt har väl redan sen tidigare varit överlägset men även jävligt dyrt så vi kör telia här.. bor i västerbotten..

♥Elin 070214♥
  • Surface
    katt tass skrev 2007-06-19 11:52:19 följande:
    nmt har väl redan sen tidigare varit överlägset men även jävligt dyrt så vi kör telia här.. bor i västerbotten..
    Du blandar nog ihop nmt det gamla med NMT Nordisk Mobiltelefoni.
    För NMT har inte släppt sin mobiltjänst ännu. Kommer att göra under 2008. 3 och telenor kommer troligen att köpa in sig på deras nä och därmed kommer tre operatörer kunna erbjuda bättre täckning än Telia
  • Elli47

Telia är väl mig veterligen det enda som fungerar även i glesbygden där jag bor...

• Surface
    Mita75 skrev 2007-06-19 11:51:06 följande:
    det står bara om modem ja... *ännu mer förvirrad*
    Mita75 skrev 2007-06-19 11:46:42 följande:
    NMT?www.e24.se/dynamiskt/it_telekom/did_15817424....vad är detta då? *förvirrad* 
    Som sagt jag skrev att de kommer att ha den bästa täckningen och som Co0l skrev, det enda gemensamma mellan det NMT du hittade och det NMT jag pratar om är förkortningen.

Saxat från deras hemsida:
    3G Mobiltelefoni

Vår 3G mobiltelefontjänst lanseras den första Januari 2008.

Nordisk Mobiltelefon kommer då att ha landets överlägset bästa 3G täckning vilket gör att våra 3G tjänster kan användas på ett pålitligt sätt oavsett var du befinner dig. Ett fleratal av Nordisk Mobiltelefons mobiltelefoner är klassade för professionell användning, tål tuffa tag och har en dedikerad knapp för anrop som en vanlig komradio.

• mariah81

Telia är det enda som fungerar nere i sommarstugan (Tiveden) så det är vad jag har.

Svar på tråden vilken mobiloperatör har bästa täckningen?