• lindalag

Barnmat i USA

Finns det någon som vet hur barnmatssortimentet ser ut i USA? Har fått förklarat för mig att det inte finns välling, stämmer det? Hur är det med burkmat?
    Hon är 10 månader och äter det mesta i burkmatsväg men jag börjar vänja henne vid vår mat nu, verkar som om det är det bästa. Hon kommer att vara 1 år när vi flyttar och jag känner att jag vill börja förbereda mig (och henne) redan nu!

• Svar på tråden Barnmat i USA
  • lindalag

Ja, det kommer jag nog att göra. Kan tänka mig att det finns ett brett sortiment av allt och att man som ny i landet kan bli lite chockad... Vad heter välling på engelska, nån som vet...?

• Lumix

Hmmm, jag tänkte faktiskt på dig när jag var i affären idag . Tänkte inte på vad märkena hette utan reflekterade mer över att de inte har vällingen i kartong som vi ofta har, utan i en rund burk. Ett vanligt återkommande problem jag stött på är att jag inte hittar saker pga att de paketerat annorlunda. Det står på att det är mjölkersättning.
    Om du vill kan jag kolla upp lite namn..

• lindalag

Ja tack, det hade varit jättesnällt!! Allt kommer ju att vara nytt ändå, förpackningar, märken, språket! Då är det inte fel att veta vad man ska kolla efter! Vad gulligt av dig!

• Baby Fat

dom anvander Gruel for valling, men man maste vara specifik och saga vad det ar till for dom anvander gruel for manga olika varor.

• lindalag

Gruel?? Har jag aldrig hört.. Tack i alla fall!

• Lumix

Dom kallar även välling för formula...
    Från en som inte har varit i affären än

• Jojjann

Hej,

Formula är "vanlig" bröstmjölksersättning som ju är väldigt vanligt här i USA eftersom ammningsfrekvensen är mycket lägre än i sverige. Jag har hört att en del svenskor blandar formula och grötflingor för att få till svensk välling, något som amerikanska barnläkare inte rekommenderar (varför, vet jag inte). Formula är billigast att köpa i de stora runda burkarna men finns även färdigblandat i små burkar.

• Öland2barnsmor

En del saker finns på IKEA...

• lindalag
    Lumix - Ingen brådska, vi åker i augusti...
  • Lumix

Nu ska vi se *bläddrar i plånboken*. Har precis kommit hem från affären...

• Lumix

Som tidigare sagts här så är det ju på burk. Det finns både pulver och färdigblandad. Du kan välja vad du vill ha tillagt i vällingen, allt från soya till jag vet inte vad, men det finns regular oxå..... så typiiiiskt detta land....
    Jag skrev upp några namn till dig, om inte annat är det lättare att fråga efter det då.
    Enfanil, Similac, Good start, Nutranigen, Ultra bright beginnings var dom jag såg i den här affären. Det underlättar ju att de faktiskt hade placerat det vid barngrejerna, vilket inte alls är självklart att dom gör med alla sina produkter. Ex. så höll jag på att leta ihjäl mig innan jag hittade marmelad. Den fanns vid brödet....för att dom ska slippa gå så långt antar jag...
    Håll till godo

• lindalag

Ha ha, inte alltid logiskt för oss som är vana vid "det svenska hyllsystemet"...
    Tack så jättemycket för hjälpen, gulligt att du tänkte på mig!

• Lumix

Det var så lite så . Jobbar själv på nummer ett så jag ser det lite som eget utbildningssyfte oxå

Svar på tråden Barnmat i USA