epa77
Det sade dom aldrig. Men jag fick genomgå några försök att låta "systemet" komma tillrätta. Till att börja med fick jag äta p-piller i 3 månader (??!!). Efter det trodde dom att kanske mina hormoner skulle fatta när dom skulle toppa i cykeln. Men då det inte funkade fick jag några piller.. hmmm.. minns inte vad dom hette, men dom skulle i alla fall "rensa ut" och "starta om" det sk. systemet. Men det funkade inte heller. Jag hade alltså ingen ägglossning och hade inte haft så på förmodligen flera år, eller så länge som mensen varit oregelbunden (typ alltid..). Det blev äggblåsor, men dom bara gick tillbaka och försvann.. jättemärkligt. Sedan fick jag prova med några andra äggstimulerande piller och åka in för kontroller. Då blev det äggblåsor och dom släppte..kanske..för dom var i alla fall så pass mogna så dom kunde säga att jag inom 24 h skulle ha ägglossning. Så var det hem o sexa på tu man hand..
Det gav inget resultat åsså blev det sprutor i stället. Tre inseminationer hann vi med och vi fick även åka och kontrollera emellanåt om vi ville försöka själva på ägglossningen emellan - givetvis gjorde vi det.
Inget funkade.
Inte förrän vi gjorde IVF och helt slog ut min egna hormonproduktion så ville de ta sig. Och hjärtligt glad är jag, för efteråt har jag tydligen haft spontan ägglossning, eftersom jag blev gravid bara två månader efter att lillan fötts. Så det krävdes en graviditet för att mina kära hormoner skulle hajja när dom skulle göra vad i min cykel..
Gud så OT från TS... förlåt.