vad tycker du om unga föräldrar?? o varför?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 11:54:23:lämna gärna lite motivering till varför o hur ni tänker. nyfiken bara! ha det bra!
Skillnade mmellan en ung och en lite äldre förälder är väl att den äldre har sånt som utbildning avklarade har ett jobb och lite mer erfarenheter i livet medan en ung (14-20 år) inte har det..tror dom flesta är överens med det..sen att man är bättre som förälder är man kanske inte..men allt måste finnas där liksom kärlek, ekonomi och trygghet för att man som förälder ska kunna förmedla och vara en trygghet till ett barn..för det är väl förälder som gör barnet..föräldern är ju barnets förebild
Jag har enligt egen erfarenhet mer till övers för unga som får barn än vad jag har till 40-åringar som börjar skaffa barn.
Visst talar ekonomin till fördel för dom flesta äldre, men det är faktiskt det enda.
Jag har å andra sidan fått lära mej att vara mycket ekonomisk den hårda vägen. Men mina barn behöver inte sakna något, och eftersom vi är vana vid att klara oss på lite har pappan (trots att det är han som har inkomst) kunnat vara föräldraledig i 7 månader.
Tyvär är det så att jag har väldigt lite förståelse för äldre föräldrar. Av den enkla anledningen att jag har sett för många bortskämda skitungar där gamla mamman bara inte orkar ta tag i det.
Fel av mej, jag vet.
Jag tycker att det är en himla knasig fråga egentligen. Som att unga föräldrar är en "grupp" - alla uppfostrar och beter sig på samma sätt.
För mig spelar det ingen roll vilken ålder en förälder har så länge dom är snälla och bryr sig om sina barn. Det är dom föräldrarna jag tycker om - och dom finns i alla åldrar.
Att klankar ner på unga/gamla föräldrar är bara onödigt..
Jag bara äääälskar mig själv
Det verkar som om många anser att man inte kan ha det "stabilt" för att man är ung. Att alla unga behöver "festa av sej" och göra massa innan man skaffar barn, visst finns det de som vill göra det men långt ifrån alla.
Jag ser mej själv som en ung mamma, vart gravid när jag var 19 fick min son när jag var 20, min son var planerad och mycket efterlängtad.
Jag träffade min man när jag var 17, han var 18, vi har vart tillsammans i 5 år och har en son på 2.5 år, vi har alla förutsättningar som en äldre mamma har, vi har en stabil ekonomi, jag är "hemma mamma", vi har valt det så, vi är gifta och har egen villa.
Så åldern har inte alltid så mycket med att göra hur bra man är som mamma eller vilka förutsättningar man har.
Jag tycker att folk ska rent ut sagt skita i hur gammal man är när man skaffar barn! jag är snart 18 ska ha i feb, jag är lika mogen nu att skaffa barn som när jag är 35! och folk som säger att man inte är mogen när man är tonåring, man BLIR mogen när man väntar barn, man går i 9 månader och förbereder sig för att bli mamma, man bli automatiskt en mamma! så tycker iaf jag
Hej! de finns ungaföräldrar som inte borde få ha barn som inte alls är mogna för de ,blir så jävla arg när man ser föräldrar som inte kan ta hand om sina barn... Men finns många äldre föräldrar som är lika dana , så finns ingen ålder som är bättre än nån annan ,de är till person till person ...
åldern spelar la ingen roll direkt..
så länge man kan ta hand om sina barn så spelar åldern absolut ingen roll!
Det klart det är OK. Själv är jag en gammal förälder
Det är okej med unga föräldrar bara man tar sitt ANSVAR!!!
Och att man förstår att det inte är en lek o bara "Skaffa" barn.
man har ett ansvar att försörja barnet tills den dagen han/hon fyller 18.
Finns så många unga föräldrar som är i den där åldern då man festar o är ute mycket... en del tar ju till och med med sina barn till festerna mm....
Vissa föräldrar är säkert toppen bra o kärleksfulla o sen finns det dom som bara skaffar för att ha någon o älska...
kom bara hit för att säga att jag har ändat min åsikt och uppfattning nu med tiden som gått.. har inga komentarer eller någonting att säga förutom lycka till alla som skaffar barn:)