• Teea

    Spironolakton?

    Finns det någon "medicinsk artikel" om Spironolakton och hirsutism?

    Funderar på om det kan hjälp mig med allt hår. Jag ser förskräcklig ut. Får raka mig på haka och på halsen t ex varje dag, sedan på em har det nästan vuxit ut igen. Benen ser ut som en karl. Har hår på magen. Mycket hår på armarna.

  • Svar på tråden Spironolakton?
  • Teea

    Jo, jag skulle vilja läsa någonstans och kunna dra ut och ge till min husläkare. Men det måste ju vara någon medicinsk artikel med ordentliga fakta. Jag har googlat men inte hittat något.

    Men är det alltså så att Spironolakton kan hjälpa mot den grova hårväxten?

  • Zazza

    jag åt spironolakton mot behåring för många år sedan och ska få dne igen.. funkade kanon på mig. men fick den medecinen efter att ha träffat läkare på endokrinologen.

  • Teea

    Men hur är det med blodtrycket? Jag har normalt blodtryck, påverkas inte detta av Spironolaktonet? Kommer jag få jättelågt blodtryck då?

    Kan man inte få Spironolakton utskrivet på annat sätt än genom Endokrinologen? Borde ju funka genom Gyn också, eller?

  • Zazza

    fick spironolakton idag igen.. så glad.. fick det utskrivet av endokrinologend enna gången oxå.. vet ej om gyn kans kriva ut dom.. ring och hör.. mitt blt påverkades ej av dom... men det kan göra det...

  • LiselottePCOS

    spriolaktone får att få  genom gyn med ... om du träffar rätt gyn, med rätt intresse för PCOS.

  • Sourze

    Hej, jag fick spironolakton utskrivet på gyn. Lång väntetid dock, gjorde egen vårdbegäran 

Svar på tråden Spironolakton?