• knasfia

    ont i magen v. 17-18

    Hej!
    Är det någon mer som har mensont i magen i v. 17-18? jag har haft ont i några dagar nu, inte jätteont men lite molande och jag känner mig öm i magen. en natt vaknade jag dock med riktig mensvärk som ganska snabbt gick över. Det känns inte som om det är ligamenten för de har jag också kännt av.
    Tycker dock jag fortfarande känner sparkar hmmm, vet någon vad det kan vara? får inte tag på min barnmorska idag.

    tack på förhand!!!

  • Svar på tråden ont i magen v. 17-18
  • Valkyriah

    Det är antagligen bara "växtvärk"-Livmodern växer och då brukar det kännas så som du beskriver.
    Ingen fara alls,men prata med din bm om du är orolig


    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • knasfia

    du har nog helt rätt, har du kännt likadant? det är mitt andra barn men jag kan inte komma ihåg att jag kände så här mycket med mitt första barn (nu var det dock 5 år sedan och man glömmer ju har man märkt).

  • lionez

    Jag känner samma som du o till mig säger dom att livmodern växer mycket den här tiden.

  • Valkyriah
    knasfia skrev 2007-06-25 09:53:23 följande:
    du har nog helt rätt, har du kännt likadant? det är mitt andra barn men jag kan inte komma ihåg att jag kände så här mycket med mitt första barn (nu var det dock 5 år sedan och man glömmer ju har man märkt).
    ja,jag kände likadant mer eller mindre under hela gravideteten.

    Lycka till och försök att inte oroa dig
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • knasfia

    tack gulliga, nu känns det lugnare, det låter ju helt logiskt men ibland nojjar man fullständigt!

  • FrökenBokmal

    Jag har också känt så till och från och blivit "trött om magen" som med träningsvärk...

  • annne

    Jag är i vecka 18 och känner lite lika. Idag och igår har det spännt väldigt mycket i magen/livmodern.. Inte alls skönt, men jag gissar också på växtvärk.

  • Mupp

    Min andra graviditet och har idag, v.15, haft rätt ont i "mensmagen". Minns faktiskt inte hur det var förra gången. Hoppas på att det är växtvärk, det är ju ett gott tecken

  • Beba2007

    Jag känner smärta som mensvärk oftast när jag "igentligen" skulle ha haft mens om jag inte hade vart gravid. Min BM sa att hon kännde likadant när hon väntade sitt barn.
    Ibland har jag också kännt smärta när jag har gått och lagt mig...som om det drar och spänner i magen "växtvärk" någon som töjer magen??!!

    Om du e orolig så kontakta kvinnokliniken elelr din BM.

    Ha de bra..

  • knasfia

    Hej igen,
    Tror minsann att det var växtvärk, verkar som om magen har växt de senaste dagarna, imorse fick jag lägga undan ett par jeans som absolut inte går på mig inte ens med gummisnodd i knapphålet. Och som ett litet kvitto hade den lilla fotbollsmatch nu på morgonen, härlig känsla!!! Bra start på dagen!

  • Mary Wollstonecraft

    Jag är i v. 15, och i flera dagar förra veckan hade jag fruktansvärt ont i magen! Som mensvärk, men värre och det drar även bakåt njurarna... :( Men inga blödningar, inga konstiga flytningar och inga tecken på UVI. Ringde bm som menade att eftersom det gick över efter några dagar var det nog ingen fara. Hoppas hon har rätt, men det gjorde verkligen riktigt ont, fick äta Alvedon för att orka vara uppe alls. Nu verkar det tyvärr vara på väg tillbaks, så jag försöker övertyga mig själv om att det är växtvärk och ingen fara.
    Knasfia: vad skönt att allt verkar vara ok, då tror och hoppas jag på samma orsak här!

  • Delicate22
    Mary Wollstonecraft skrev 2007-06-26 12:35:33 följande:

    Jag är i v. 15, och i flera dagar förra veckan hade jag fruktansvärt ont i magen! Som mensvärk, men värre och det drar även bakåt njurarna... :( Men inga blödningar, inga konstiga flytningar och inga tecken på UVI. Ringde bm som menade att eftersom det gick över efter några dagar var det nog ingen fara. Hoppas hon har rätt, men det gjorde verkligen riktigt ont, fick äta Alvedon för att orka vara uppe alls. Nu verkar det tyvärr vara på väg tillbaks, så jag försöker övertyga mig själv om att det är växtvärk och ingen fara.
    Knasfia: vad skönt att allt verkar vara ok, då tror och hoppas jag på samma orsak här!


    Åh. Känner så med dig i det du beskriver..  hur blev det efter? Hur länge höll det i sig?
Svar på tråden ont i magen v. 17-18