• Muminmamman

Berätta om möhippor ni varit med på/er egen möhippa!

Jag ska på möhippeplanering på onsdag eftersom en av mina vänner gifter sig i september.
    Själv har jag bara erfarenhet från en möhippa sedan tidigare och skulle gärna höra era berättelser. Vad gjorde ni, var det uppskattat, vad var inte uppskattat.

Hur överraskades du/den ni hämtade?

Ja, allt. Berätta!

Smärta är vekhet som lämnar kroppen
  • Svar på tråden Berätta om möhippor ni varit med på/er egen möhippa!
  • Flissi

Nr 3: Hon fick cykla till en lekplats, där det låg papper & penna, sen skulle hon fylla i ett slags formulär,
    -Vad tänker du när du ser en apa
    - vad är snyggast med din blivande man
    - vad är det sexigaste du vet
    -vem är bäst i sängen

Sen massa andra frågor på två olika stationer. Sen "vänder" man på dessa frågor & sätter in i en historia. Hon fick historien sen på bröllopet.
    På sista stationen fick hon bygga en fågelholk utan instruktioner. Det lyckades men det blev ganska sne :0) Sen fick hon måla den.
    På brölloppet hade vi satt dit en skylt hem ljuva hem & ett bröllopspar utanför dörren. Blev jättegullig!

• Muminmamman

Åh vad kul det är att läsa om era erfarenheter! Tack! Glad

• Thursday

Jag har en del tips om möhippeplanering

1. Kostnad. Bestäm med en gång vad som är en rimlig peng att lägga, och vad som bör ingå. Planera sedan utifrån det.

2. Personligen är jag (och alla jag känner) helt emot allt vad förnedring heter. Med det menar jag kläs ut och göra sig till åtlöje på stan genom att klippa kalsonglappar, be om äktenskapsråd, sälja kyssar, och bete sig i största allmänhet. Jag inser att detta inte är allmängiltigt men *tänk efter* noggrant om bruden verkligen skulle uppskatta detta.

3. Det är oftast de små detaljerna som gör det. Fokusera inte så mycket på att det ska vara många och avancerade aktiviteter, utan satsa på pysslet istället. Gör snygga uppdragskort - för att bygga upp spänningen hos bruden. Roliga frågelekar "vad har din blivande man svarat på dessa frågor?", ta med varsin grejsom symboliserar er och låt bruden dra dem ur en påse och gissa vem de hör till, femkamp eller mångkamp med snygga uppdragskort, tema t.ex. jorden-runt-resa.

• Muminmamman

Tack Idispidis. *läser och tar till mig*

• Thursday

För att ha en rolig dag med sina väninnor behövs inte så mycket egentligen, det som verkligen värmer är omtanken och besväret som alla gjort sig, och att riktigt få umgås tillsammans

• Muminmamman
    Thursday skrev 2007-06-25 14:14:32 följande:
    För att ha en rolig dag med sina väninnor behövs inte så mycket egentligen, det som verkligen värmer är omtanken och besväret som alla gjort sig, och att riktigt få umgås tillsammans
    Absolut!
  • NoE

Har nyss möhippat.

1: Bruden fick ett brev av blivande maken där det stod vad hon skulle packa för att sedan gå ut till vägen för att invänta fordon. Vi hade bokat två killari 19-års åldern som hon inte känner igen. De stannade med bilen och bad henne hoppa in. Bakpå hängde en cykel och i bilen låg hjälm och kläder och så sa de till henne att hon skulle åka tjej-vättern. Sedan åkte de en sväng och släppte sedan avhenne på vår ridskola.

2. På ridskolan hade vi hyrt häst och hon fick göra teoriprov, hopprov och voltigeprov. Hon red i tonåren! Sedan käkade vi en redig lunch i klubbstugan.

3. Efter lunchen klädde vi henne i landstings-linne, vuxen-blöja, nätbyxa och tofflor. Sedan åkte vi till den lokala matbutiken där hon skulle låna saker av folk. För varje lånad grej fick hon en bokstav som hon till sist fick bilda ett ord av. Detta gick alldeles för fort eftersom folk var alldeles för hjälpsamma! Så det blev ett dopp på badplatsen med blöja och allt också...

4. Hemma-spa och grillning på altanen, för att man skulle hinna pusta ut lite också.

5. Utklädd i klänning från 60-talet och slöja till ute-ställe. Vi hade skramlat kassa till bruden.

Bruden var nöjd. Det blev inte för dyrt. Mitt bästa tips är att köra varannan vatten till bruden så hon inte slocknar innan kvällen är slut!

• NoE

Just ja, vi hade alltså bestämmt vad hon skulle låna av folk, tex snus, tshirt, nota...

• NoE

Oj då, vi är visst helt "ute"...fast det var kul som fan!

• Thursday
    NoE skrev 2007-06-26 23:48:11 följande:
    Oj då, vi är visst helt "ute"...fast det var kul som fan!
    För vem?
  • Muminmamman

Ikväll ska vi planera möhippan i stora drag. Jag ska ta med mig några av era tips och ideer.

• Mälaröbo

Mina vänner hämtade mig vid vår husvagn (trodde ajg hade en lugn husvagnshelg framför mig).
    Klädde ut mig i "ok"-fula kläder. Åkte till ett samhälle som hade drakbåtsfestival och fick där sälja sexhjälpmedel för att få ihop till mitt dricka.
    Efter det åkte vi till en kompis där vi käkade. Gick sedan tipspromenad i hennes trädgård, tema: gamla killar. Skrattade som faaaaan!

Efter det blev det bubbelbad och drinkar, sen party på krogen.

• tesslan

Jag blev hämtad i en akutbil och körd till en väntande helikopter på värmdö som sedan tog mig till gärdet i stan där vänninorna mötte upp mig.

Åkte vidare och fick prova på bergsklättring. Trots att jag är höjdrädd var det läskigt men hur kul som helst.
    Efter det hade vi picknick där jag fick olika paket som symboliserade gamla minnen och jag skulle klura ut från vem det var ifrån. Blev en riktig nostalgitripp med mycket skratt.

Drog vidare till en fäktklubb där vi fick en snabbkurs i fäktning och sen var det match. Dan efter var vi alldeles blåprickiga men det var riktigt kul.

Slutade kvällen med middag på libanesisk resturang och sen utgång till sena natten.

Håller med övriga om att man ska vara försiktig med förnedringar. Jag är glad att mina vänner känner mig tillräckligt väl för att veta att jag hade inte uppskattat det.

• rollergirl

Blev kidnappad på jobbet och påtvingad tvångströja med bakbundna armar (jobbar inom psykiatrin), fördes ut till en svart limousine där jag bjöds nappflaska med sprit. Fördes vidare hem till en av tjejerna och fick genomgå div "hustrutester" (bl a trä en kondom på en gurka. Fick ringa ett samtal, antingen till min advokat eller till blivande maken (valde maken).
    Kläddes vidare ut till "tant" i stödstrumpor, hatt och rollator och fick i uppdrag att panta flaskor på systemet och köpa det som gav "mest sprit för pengarna", samt ta reda på vilken kattmat som en pensionärstant tycker bäst om *s* (via smakprov...

Kvällen avslutades (efter omklädning från tant) ute på lokal.

• nadja84

Inga fler??

*Dylan 2006-03-25*
  • MsWedding

Vi var ett gäng på 12 tjejer som körde något som hette daredevil tror jag. Det var inte jag som bokade, men det var super roligt! Man skulle samla poäng genom att göra massa roliga och pinsamma saker ut på stan (Stockholm). Fick även bilder skickade till oss efter vilket var väldigt kul att titta på tillsammans :) 

• Alice272

Haha nakna killar är alltid en hit :)
    Funderar på att göra en mordgåta på restaurang för min kompis som gifter sig snart. Någon som provat? 

• Dimen

Jag har provat mordgåta för några veckor sen, det var verkligen jättekul! Bruden läser deckare jämt så det passade perfekt! Trodde det skulle vara lite obehagligt, men var sååå kul. Alla levde sig in i sina roller totalt och skådespelade och uppträdde med dikter mm. Vi bokade via www.middagsaktivitet.se som också hade maskerad. Väldigt kul och ful kostym med peruker och grejer haha. Fick ont i magen av allt skrattande :) 

Svar på tråden Berätta om möhippor ni varit med på/er egen möhippa!