• Anna73

För oss aggmottagare

Hej!!

Jag tänkte vi kunde väl snacka litta här om allt som har med äggmottagning att göra....

Vad händer?
    Hur lång är vänta?
    Kostnad?
    Smärta?
    Läkemedel?

Ja allt,,,,

Själv har jag mailat till Göteborg ang om jag blir godkänd som mottagare.
    Jag har 2st hjärtbarn, så kvinnoläkarna i lund har avrått mig att skaffa fler "egna" barn.

Men givetvis vill vi ha fler barn...
    Har en möjlig donator,,,så hur lång är då väntetiden???

Skriv gärna o ventilera er här om allt...

Hjärtekramar Anna

• Svar på tråden För oss aggmottagare
  • Anna73

Haha rubriken ska ju vara äggmottager:)

Så galet det kan bli:)

• Fiaflopp

om du har "egen" donator så tar det ca 1 år eftersom donatorn måste lämna hormon och virusprover 2 ggr med 6 månaders mellanrum men har du ingen egen donator så är kön ca 3 år. (Sthlm men det kan variera).

• Safira

Hej!

Det är väll lite olika beroende på vilket landsting det gäller.
    Landstinget jag hör till så har dom sagt att det ät 1-1,5 års väntetid om man inte har egen donator. Det kryllar ju inte direkt av dom.
    Sen proiriteras väll dom som ej har barn .........om man nu inte betalar det själv förståss.
    Jag har hittat en donator men vet fortdarande inte om hon är godkänd. Hon har tagit första proverna , men kurator och läkar samtal måste göras och sen ytterligare prover om 6 mån. Så om jag har tur så är vi på G i dec-jan.
    Det är vad som har blivit sagt till mig.

• Fiaflopp
    Safira skrev 2007-07-12 00:14:22 följande:
    Hej!Det är väll lite olika beroende på vilket landsting det gäller. Landstinget jag hör till så har dom sagt att det ät 1-1,5 års väntetid om man inte har egen donator. Det kryllar ju inte direkt av dom.Sen proiriteras väll dom som ej har barn .........om man nu inte betalar det själv förståss.Jag har hittat en donator men vet fortdarande inte om hon är godkänd. Hon har tagit första proverna , men kurator och läkar samtal måste göras och sen ytterligare prover om 6 mån. Så om jag har tur så är vi på G i dec-jan.Det är vad som har blivit sagt till mig.
    Vilket landsting då?
    Tvivlar att det kan ta ca 1-1,5 år UTAN egen donator,det måste vara med egen...
  • Fiaflopp

väntetiden MED donator är ju ca 1 år...överallt därför det ska tas prover med 6 månaders mellanrum.

• Jag är Sma

Väntetiden i Uppsala har för mig, med egen donator, varit endast de 6 månader som man måste vänta på provena. Synd bara att man inte kan få någon garnaterad väntetid för att bli gravid ;)

• Fiaflopp
    Jag är Sma skrev 2007-07-12 08:21:32 följande:
    Väntetiden i Uppsala har för mig, med egen donator, varit endast de 6 månader som man måste vänta på provena. Synd bara att man inte kan få någon garnaterad väntetid för att bli gravid ;)
    Men är det privat?
  • Jag är Sma

Nej - det är inte privat.

• Safira

Jag går i örebro, och det är dom svaren jag har fått. Olika på olika ställen........går nog knappast att jämföra med större landsting.

Svar på tråden För oss aggmottagare