• S woman

BF Februari- Finns trevlig tråd?

Äntligen gravid! Vågar mig försiktigt in i "väntar barn" forumet och upptäcker till min besvikelse att den trevliga och varma stämning som råder bland oss som har svårt att få barn inte alltid finns bland övriga nygravida... Folk skäller och kommer med personangrepp så fort någon säger något som inte faller dem i smaken. 

Otroligt trist och inte en plats där jag vill diskutera det bästa som hänt mig...

Så om någon har tips på en tråd med god stämning för oss som hoppas få ett tillskott i februari 2008 skulle jag bli jätteglad

v 8 (7+0)
  • Svar på tråden BF Februari- Finns trevlig tråd?
  • Flingan75

Tack tjejer, det känns bättre nu när jag hör att även ni har känt så här. Då borde det ju inte vara någon fara. Men att inte vara orolig är nog svårt...efter att ha kämpat så länge...men jag ska försöka att leva mer efter mitt motto nu att allt är bra tills motsatsen är bevisad
    Vi ska på inskrivning nästa fredag så då får vi ju se den lill* igen

Chania, ha en underbar semester nu!!

• Lisa69

Plockar bort mig i från denna tråd. I dag på VUL hittade de inte liv. Jag har fått en spontan abort utan en minsta droppe blod. Det känns tungt idag.

Önskar er alla lycka till med era graviditeter.

VUL
    Chania: 22 augusti, 1 embryo insatt Första vul redan gjord 21.6
    S woman: 5 augusti, 1 embryo insatt, Första vul 28/6 (7+3)
    Hannah30:25/7, 2 embryon insatta.

Beräknad förlossning:
    Flickis71 9.2.2008
    shoppingfia 11.2.2008
    HoppTro 11.2.2008
    Chania 12.2.2008
    S woman 12.2.2008
    Honey79 12.2.2008
    Flingan 14.2.2008

• Chania

Skickar massor av styrkekramar till dig. Usch, vad ledsamt.

• Flickis71

Usch, vad tråkigt Lisa. Stora kramar till dig!

• Flingan75

Många kramar till dig Lisa!!

Tänkte höra hur ni andra mår? Jag mår bättre nu men undrar om ni fryser på dagarna och svettas på nätterna? Jag vaknar helt blöt på natten....svettas som om jag var i klimakteriet...
    Sen känner jag mig frusen hela dagarna. Skumt!

• Flickis71

Jag fryser också på dagarna, och är ganska varm på nätterna. Dessutom har jag blivit så himla täppt i näsan de senaste dagarna. Är det någon mer som har det problemet?

• Flingan75

Det är säkert hormonerna som spökar men jag har inte hört om det innan....
    Mycket man aldrig hört innan, som gaser och sånt, trots att jag har flera vänner som fått barn...jag är nog lite för öppen ibland

• babyblue68

Hej. jag har också BF i Februari... grattis till er som också väntar på den underbara skapelsen

• Hannah74

Hehej. Hoppas alla mår bra
    Hur gjorde/gör ni som är illamående?

Jag hinner inte börja äta på morgonen innan jag mår illa och då mår jag ju ännu sämre för att jag inte fått i mej nåt..

Dricker en hel del blåbärssoppa. Men orkar oftast inte äta förrän vid 18-tiden.
    Brukar ta en smoothie på dan. Får ju i mej lite youghurt, en banan och hallon iom det.

Ska köpa seaband idag på apoteket, hjälper det?

Prostafen vill jag inte ta i onödan- även om jag tog en idag för att jag var tvungen att ta mej ur soffan för att jobba.

Ska läsa tillbaka lite i tråden oxå- har för mej att jag läst lite tips någonstans.

Ja, just det: Spyr ni som är illamående? Det gör inte jag även om det är nära ibland. Mest från och till illamående hela dagen, passar på att dricka under de mindre illamående stunderna.

Vet inte om jag skrev att jag var på VUL i måndags? V 6+3. Ett litet litet foster med snabbt tickande hjärta såg vi. HELT underbart
    Det gör verkligen att man står ut med illamåendet mkt mer

Testat plus!! Äntligen.
  • Flickis71

Hej hannah30! Grattis till det lyckade VUL-et!

Jag mår inte fullt så illa på morgonen (börjar vid 10-tiden och blir värre för varje timme), men jag har fått tips på att man ska ha lite kex, knäckebröd eller frukt bredvid sängen, som man äter innan man stiger upp eller gör annat.

För min del funkar det bäst att äta syrlig frukt som är kall. Jag undviker varm mat så mycket jag kan, för det gör bara saken värre. Att äta lite och ofta är också bättre för mig. Jag har alltid med mig frukt, kex och något att dricka i väskan, så att jag kan äta så fort jag blir hungrig. Det tar ca 10 minuter från första hungerskänslorna till värsta illamåendet...

Seaband hjälpte mig i början, och även nu när illamåendet börjar avta. Men jag har varit tvungen att äta Postafen under vissa perioder, för jag hade inte kunnat jobba annars. Min barnmorska sa att det var ofarligt.

• babyblue68

Hannah30 - nja jag mår illa....men det kan vara så att jag är så sugen på att äta, som idag stuvade makaroner...och då jag gjort det och ska hälla upp det på tallriken så blir jag illamående..har längtat efter det hela dagen men inte då jag hädde upp det på tallriken...men jag trugar i mig det, visst jag mår illa, men lilla "pyret" behöver det.. samma på mornar..dessutom har jag kommit i ett stadium där jag kan äta en normal portion typ..ibland lite mer.. men 5-10 minuter efter så skriker magen, och då kastar jag inte i mig maten heller...

Va kul att du fick göra VUL

• babyblue68

Beräknad förlossning:
    Flickis71 9.2.2008
    shoppingfia 11.2.2008
    HoppTro 11.2.2008
    Chania 12.2.2008
    S woman 12.2.2008
    Honey79 12.2.2008
    Flingan 14.2.2008
    babyblue68 20.2.2008

Svar på tråden BF Februari- Finns trevlig tråd?