Ojoj, här är det full fart just nu! Fraktfirman kunde bara komma och hämta sakerna NU på torsdag, hej o hå! Det har varit full rulle hela tiden, så att vi ska hinna rensa bort sånt som inte ska med! Har hunnit mer eller mindre klart, men än måste jag fixa en hel del - maken ska åka o fiska i Norrland ute i ödemarken imorrn bitti till på fredag! Jättebra tajmat! Han ville inte avboka heller...
Nåja, som sagt, huvudsaken är att allt som ska med i flytten är klart - det andra hinner vi ju få undan på 2 veckor iaf!
Kul att ni e med på att ha en fl träff framöver! Tycker oxå det är kul med lite svensk förankring när man är så långt borta. Kommer att försöka vara med på träffarna som svenska kyrkan har, bara sonen håller sig frisk! *peppar, peppar* Han har varit jättemycket sjuk sedan han började dagis i februari, så nu hoppas jag det kan släppa lite för honom när vi kommer till nytt klimat! 
Makens företag ligger inte i stan, det ligger utanför i North Ryde (många internationella företag där!), så från Chiswick/Abbotsford blir det ca 30 minuter med bil och jag tror det blir samma från Manly. Har kollat lägenhet i närheten av Manly o guuu säger jag bara vilken läcker lägenhet vi hittade! Det är nära till makens vänner som bor i Beacon Hill oxå.... Får se vad som finns kvar att titta på när vi kommer dit...! Chiswick gillade vi iom att det ingår både inom- och utomhuspool, gym, bastu, grill, tennisbana mm i hyran o det ligger jättefint vid floden i ett grönt o luftigt område. Med färjan tar det ca 30 minuter in till stan. Men som sagt... vi får se vad som finns när vi kommer dit! 
Har tyvärr inte kollat upp förvaring här hemma... att tänka på är väl att om det är fuktigt (kallförråd kanske???) kan tyger mögla... du måste nästan fråga de som hyr ut, de brukar vara insatta! Vi tänkte först hyra o förvara, men iom att vi får frakten betalt, så känns det onödigt att ha kvar möbler - ifall vi kommer att bosätta oss där framöver! Känns liksom onödigt att köpa en massa dyra nya möbler och så kanske man blir kvar och då har vi en massa fina möbler som vi inte har användning för längre... knivigt o bestämma sig! 
Jobbigt läge att behöva jobba fram tills vi ska åka bara... slutar jobba fredag den 27 juli o går allt som det ska flyger vi 31 juli till Bangkok... då har jag 1 enda vardag kvar hemma!