• malachis mamma

    Bok i doppresent?! ... tips?

    Jag är bjuden på två dop i sommar och har verkligen ingen lust att köpa silverskedar!

    Därför tänkte jag på böcker, som är en given bra present i alla andra lägen.

    Vad tycker ni? är det OK? Bra?

    Har ni några bra tips på fina barnböcker?

  • Svar på tråden Bok i doppresent?! ... tips?
  • MiAmor

    Jag har hört talas om en pek-bibel. Ska själv försöka få tag på den till min dotter.

  • malachis mamma

    Tack för alla fina tips!!!!

    Tänkte på det där med bibel, men den ena kompisen är inte det minsta troende, trots dop så jag är inte säker på att det skulle uppskattas lika mycket som ngn annan bok.....

    Den andra kompisen skulle nog kanske gilla en barnbibel...

    MiAmor: Pekbibel låter kul! hör gärna av dig om du hittar en!!!

    Fotobok låter också fint!

    tack igen för alla tips!

  • Emmis79

    Böcker tycker jag är fantastiska dopgåvor! Barnkammarböckerna är verkligen jättefina och jag tror det är till den vita barnkammarboken som man även får en CD-skiva med barnsånger till också.

  • malachis mamma

    Krypet fem: tack för länkarna!

    Emmis79: Ja, de böckerna är jättefina! Det är nog den silvriga man får skivan med. Vi har den hemma och jag vet att min ena vän har den redan. Men de är verkligen fina böcker!

    Jag ska kolla runt lite på era tips idag! (bra anledning att gå in på bokus och adlibris och netshoppa lite )

  • Emmis79

    jag hänger också kvar i tråden och kikar på tipsen...blir faster vilken dag som helst Funderar på tokboken, den verkar kul. Den blivande mamman (min svägerska) ska få ett halsband som det står beautiful på som jag har beställt på www.frokenenvis.se Kan verkligen rekomendera denna sida, mina varor kom dagen efter beställning, det kallar jag snabb leverans!!

  • Shira

    Vi har till flera dop köpt en stor tjock bok med alla Nalle Puh-böckerna i en, ser väldigt fin och exklusiv ut dessutom men är ganska billig numer, typ 170 kr eller nåt, och kul att ha!

  • homealone

    Gå in på doppresent.se och titta på roliga tips, där kan man oxå beställa "den silvriga barnkammarboken" som innehåller de vanligaste sångerna och visorna plus en CD skiva. Lycka till!
    malachis mamma skrev 2007-06-26 14:28:27 följande:


    Jag är bjuden på två dop i sommar och har verkligen ingen lust att köpa silverskedar!Därför tänkte jag på böcker, som är en given bra present i alla andra lägen.Vad tycker ni? är det OK? Bra? Har ni några bra tips på fina barnböcker?
  • soffanproppan

    Vi fick en rolig bok som heter "Dinkeli dunkeli doja" från Rabén och Sjögren. Kan det vara något?

  • Radix Lecti

    Jag kan tipsa om en bok som dottern fick i doppresent. Gå in på www.unikabarn.se och gör en personlig bok till barnet där sagan handlar om barnet och människor i dess närhet. Super roligt att ta fram när barnet blir lite äldre och han/hon får vara hjälten


    *Mammas prinsessa 060429*
  • Lo lo

    Jag hoppas att Malte får massor med böcker på hans dop nästa vecka! Gärna Astrid Lindgren-favoriter som pippi, emil, ronja etc.

  • eurekah

    Vår dotter fick en bok av den författare som fått Nobelpriset det året hon föddes (Orhan Pamuk, 2006), det tyckte jag var kul! Men då måste man ju veta vem som får priset, så det beror på när barnet är fött och när dopet hålls, annars kan man ju ge en sån bok i ettårspresent.
    Barnkammarböckerna är jättefina annars.

  • KJG

    Min son fick en bok av en kompis till oss där det bara handlar om honom. Gå in på sagofabriken.se
    Jag kan varmt rekomendera det! Ett Kul minne att ha med sig hela livet!!

  • Little Ms Chatterbox

    Cayenne fick bokabonemang i doppresent av min syster, hon kunde inte närvara vid dopet. Det kommer ett paket i kvartalet, när C. fyllde ett år förnyade syrran det ett år till. Bokpaketet innehåller böcker för barn 0-6 år, så Z. har utbyte av dom också.
    Räkningen kommer till syrran och paketet till oss, om du vill ha reda på vilket förlag det är det bara att höra av sig så kollar jag med syrran.


    Om jag skulle tappa några hekto, låt dom ligga, jag behöver dom inte!
  • Tingeling13

    Öppna och titta Bibel från MarcusFörlag (mycket uppskattad av min dotter).

    Ett fint uppslagsverk från det året barnet föddes (2007 då antar jag).
    Svenska sångboken.

Svar på tråden Bok i doppresent?! ... tips?