• sten

Bok för pappa på engelska/franska/portugisiska

Hej utlandsföräldrar!

Har någon tips på BRA PAPPABÖCKER på engelska, franska eller portugisiska?

Helst skulle jag vilja ge pojkvännen Barnaboken av Anna Wahlgren men den verkar inte finnas översatt till något av språken han förstår. Men då kanske ni vet vad jag menar.

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Bok för pappa på engelska/franska/portugisiska
  • ullis01

"The 60 minute father" är en suverän bok för pappor på engelska, skriven av Rob Parsons, den kan läsas på en timme sägs det, men för mig tog det längre, för min man också. Han tyckte den var jättebra och läser om den då och då för att påminna sig. Jag har inte läst barnaboken själv, men den här boken pratar mer om att vara pappa på ett plan som inte direkt rör vid det praktiska som hur man matar, byter blöja och så, det är mer om hur man kan vara där för sina barn, och vad barnen behöver från just en pappa. Vet att många pappor har verkligen uppskattat den här boken, finns "The 60 minute mother" också, rekommenderas också...

• Morrizz

På engelska;
    Baby, Conception to two years. All models, shapes and colours.
    Haynes Owner Workshop Manual
    ISBN 1 84425 059 8

Den har min engelska sambo tittat i en hel del, både under graviditeten och nu som pappa till en 10 månaders tjej .

• sten

Tusen tack Ullis och Morrizz! Känns alltid bäst att få saker och ting rekommenderade för sig från någon som vet.

Jag har kollat upp båda böckerna på Amazon. Precis som ni säger verkar "The 60 Minute Father" vara mer övergripande medan den andra är mer praktisk lagd. Kanske de två tillsammans kan vara som Barnaboken tillsammans. :) Det vill säga, både ledord i hur man vill att ens föräldraskap ska se ut samt hur man t ex bytar blöja.

Någon annan? Eller tycker männen kanske att det hela är ett dumt påhitt det här med att läsa sig till kunskap inför föräldraskapet?

Svar på tråden Bok för pappa på engelska/franska/portugisiska