• Tant Niola

Utredning, Hur gick ni till väga?

HoHo!

Jag undrar hur ni har gått till väga när ni ska göra en uredning av barnlöshet.

Jag vet att det finns något som heter pregotime, men inte riktigt förstått vad det är....
    Hur gjorde ni?

Jag och min sambo har försökt i över ett år utan att lyckas...

• Svar på tråden Utredning, Hur gick ni till väga?
  • Omorfia

Ring din gyn och säg att ni har försökt i ett år. De kommer att boka in en tid för utredning för dig och din kille. Svårare än så är det inte att komma igång.

• Tant Niola

Hoho!

Tack, ok!

Är inte så mega haj på sånt här! =P

• vill bli mamma i år

behöver du ha fler svar och råd?

ang. pergotime, är det ju inget som man skriver ut till alla som har problem med att bli gravida, och det är inget mirakelmedel heller. För att få det måste du har problem just med den biten som pergotime fixar..

• Springtime

Hej Ivares!

Så här gjorde vi:
    Vi ringde om utredning efter över två års försök, hos en privat men Landstingsfinansierad gynekolog. Vi fick en tid två månader senare och träffade gynekologen. Vi fick gå till sjukhuset och lämna blod till diverse olika prover. Min man fick komma in med ett spermaprov och jag fick tid för att spola livmodern (vilket inte gjorde mer ont än cellprov!).

När alla provsvar kommit fick vi veta att alla värden var normala, att det inte fanns någon förklaring till barnlösheten. Jag fick tre kurer Pergotime utskrivna. I maj åt jag den första kuren och blev gravid. Tyvärr slutade det med missfall nyligen. Men jag börjar med Pergotime i höst igen.

Pergotime är ett läkemedel som stimulerar äggproduktionen (klomifencitrat). Det innehåller alltså inte hormoner - vilket många tror.

Läs mer om fertilitetsutredning på:
    www.fertilitetsguiden.nu

Lycka till!
    Tiara

Svar på tråden Utredning, Hur gick ni till väga?