Kathen skrev 2007-07-03 15:44:13 följande:
Tack f allt stoed. Vi bor i England o ska fa "ordentlig" utredning (vantetid ca 6veckor) sa det blir efter sommaren. Nu pa torsdag ska jag t min gp (laekare) f blodprov f att se om det aer ngt "uppenbart" (immunfoersvar etc.....) Jag ska aeven be dem kolla skoeldkoerteln, tror jag. Gar det till sa i Sverige ocksa? Tydligen maste man vaenta t bloedn avstannat f att kolla "blood clot" (blodpropp?)problem sa det blir val efter sommaren. Vad exakt har ni kollats upp for? I England kan man aven gora utredningen helprivat (o slipper da vaentetid). Kostar ca 500pund, tror jag. Tror man kan gora det redan efter 1 eller 2missfall daer ... man betalar ju for sigLycka till allihop
Jag är inne på min tredje missfallsutredning nu och min andra läkare. Jag har sökt mängder av info angående detta jävliga problem och visste därför att det fanns mer att göra, mer att undersöka, när min gynekolog sade att det inte fanns det. Det fanns inte så mycket annat att göra än att byta läkare.
Min förra läkare hittade dock problem hos mig efter andra utredningen - problem med koagulering vilket gör att jag är proppbenägen. Trots behandling vid förra graviditeten slutade den i ett nytt missfall. Jag har i en av mina bloggar skrivit ned exakt alla mina prover som tagits - gå gärna in där och titta, men var lite medveten om att det nog är en större utredning än vad många andra får. Men så blir det efter envishet och jävlar anamma. 
Om du inte vet vad alla prover innebär så fråga gärna eller googla runt lite på nätet.
Lycka till!