• Kathen

Jaha, det var tredje missfallet pa 8manader...

... hemskt. men jag blev knappt foervanad. Hoppas nu pa utredning foere sommaren. Vi far se... Extra sorgligt var att detta missfallet var tvillingar ngt som jag alltid velat ha. Nu ifterhand onskar jag att jag soekt mig t privat gynekolog redan efter andra missfallet, men jag hann aldrig det innan jag blev gravid igen. Suck. Far vael ta nya tag. Har 3 barn (6,4,3) men folk fragar aenda: "vill du ha fler?" Oenskar folk inte skulle vara sa nyfikna,,,, sjaelv fragar jag aldrig. Tycker det ar deras ensak o att det kan vara mycket smaerta o sorg involverat.

• Svar på tråden Jaha, det var tredje missfallet pa 8manader...
  • Eva Lotta

Skickar en kram till tröst!!
    Lotta

• Finessan

Usch, jag beklagar. Du är dock inte ensam - för ett par veckor sedan fick jag också mitt tredje missfall på åtta månader. Kan bara skaka på huvudet, det finns inga ord.

Kramar!

• CT65

Kram till dig, förstår hur du känner dig, och tvillingar dessutom, usch och fy!

Har precis gått igenom 2 missfall på raken men plussade igår igen, vet inte om jag vågar glädjas? Vi firade iallafall med rosa champagne men skyllde på att vi firade mitt nya bilköp

Lycka till i framtiden!!

• Weblinda

Här är en till som har 3 missfall bakom sig. Har en dotter på 2 år och haft alla efter. Står på kö för utredning, men frågan är vad man gör om man blir gravid innan man gjort en utredning - vänta på ännu ett missfall???

• Kattis L

*stora kramar* till dig jag vet vad du går igenom..

• rödtopp

Jag har oxå tre MF på 11 mån och vi har tre barn innan.
    Min stora son sa så här
    -nu står det 3-3 då blir det säkert 4-3 snart
    (dvs nästa blir en bäbis)
    Vi får hoppas på att våra "fjärde barn" kommer nästa år
    STOR KRAM

• half
    Finessan skrev 2007-06-27 14:57:48 följande:
    Usch, jag beklagar. Du är dock inte ensam - för ett par veckor sedan fick jag också mitt tredje missfall på åtta månader. Kan bara skaka på huvudet, det finns inga ord.Kramar!
    Ja, så känns det.  L. och jag fick MF #3 i april.  Det var den tredje på ca 10 månader.Gråter Lider med dig, Kathen....och med er andra som vet hur det känns.  (((kramar)))
    Keep hope alive.....
  • Kathen

Tack f allt stoed. Vi bor i England o ska fa "ordentlig" utredning (vantetid ca 6veckor) sa det blir efter sommaren. Nu pa torsdag ska jag t min gp (laekare) f blodprov f att se om det aer ngt "uppenbart" (immunfoersvar etc.....) Jag ska aeven be dem kolla skoeldkoerteln, tror jag. Gar det till sa i Sverige ocksa? Tydligen maste man vaenta t bloedn avstannat f att kolla "blood clot" (blodpropp?)problem sa det blir val efter sommaren.

Vad exakt har ni kollats upp for?

I England kan man aven gora utredningen helprivat (o slipper da vaentetid). Kostar ca 500pund, tror jag. Tror man kan gora det redan efter 1 eller 2missfall daer ... man betalar ju for sig

Lycka till allihop

• Finessan
    Kathen skrev 2007-07-03 15:44:13 följande:
    Tack f allt stoed. Vi bor i England o ska fa "ordentlig" utredning (vantetid ca 6veckor) sa det blir efter sommaren. Nu pa torsdag ska jag t min gp (laekare) f blodprov f att se om det aer ngt "uppenbart" (immunfoersvar etc.....) Jag ska aeven be dem kolla skoeldkoerteln, tror jag. Gar det till sa i Sverige ocksa? Tydligen maste man vaenta t bloedn avstannat f att kolla "blood clot" (blodpropp?)problem sa det blir val efter sommaren. Vad exakt har ni kollats upp for? I England kan man aven gora utredningen helprivat (o slipper da vaentetid). Kostar ca 500pund, tror jag. Tror man kan gora det redan efter 1 eller 2missfall daer ... man betalar ju for sigLycka till allihop

Jag är inne på min tredje missfallsutredning nu och min andra läkare. Jag har sökt mängder av info angående detta jävliga problem och visste därför att det fanns mer att göra, mer att undersöka, när min gynekolog sade att det inte fanns det. Det fanns inte så mycket annat att göra än att byta läkare.

Min förra läkare hittade dock problem hos mig efter andra utredningen - problem med koagulering vilket gör att jag är proppbenägen. Trots behandling vid förra graviditeten slutade den i ett nytt missfall. Jag har i en av mina bloggar skrivit ned exakt alla mina prover som tagits - gå gärna in där och titta, men var lite medveten om att det nog är en större utredning än vad många andra får. Men så blir det efter envishet och jävlar anamma. Glad

Om du inte vet vad alla prover innebär så fråga gärna eller googla runt lite på nätet.

Lycka till!

Svar på tråden Jaha, det var tredje missfallet pa 8manader...