• Pyret79

Hur ska jag få min dotter att somna??

Min dotter är 11 månader. Under sitt första halvår så klarade hon av att somna på egen hand i sin säng både vid sovstunderna på dagen och på kvällen. Med hjälp av en mildare form av 5 mm ska tilläggas.
    Den senaste tiden har hon endast lyckats somna i min famn, vi försöker kväll efter kväll att få henne att somna själv. Det brukar ta sisådär 2 timmar och då får vi ligga bredvid, men ändå så gallskriker hon, reser sig upp och är orolig å ledsen. Man ser ju på henne hur trött hon är men hon lyckas inte komma till ro. Hur ska jag göra? Har ni några goda råd? har försökt med allt känns det som...

• Svar på tråden Hur ska jag få min dotter att somna??
  • lindalag

Jag har exakt samma problem med Elin, det kanske är något som händer i denna åldern..? Försöker att ha rejält med fysisk aktivitet på eftermiddagen och att vi läser en bok och varvar ner ordentligt innan jag lägger henne. Har precis börjat, så någon större skillnad är det inte än, möjligtvis NÅGOT lugnare...

• Pyret79

Lindalag: Min dotter är väldigt aktiv i sig själv, kan inte se hur jag ska kunna aktivera henne mer. Men att läsa en saga ska jag nog testa, vilken läser ni? Har eran dotter ro att sitta still å lyssna?

• Jojjann

Hur länge är "den senaste tiden"? Mina barn har sovit bra sedan ca 12 månader men emellanåt fått svårt att somna igen. Ofta har det bara hållt i sig en vecka eller så och sen har det börjat funka bättre igen.

Vi har också samma nattningsrutin varje kväll med bad, en flaska mjölk, och bokläsning. Min dotter som haft svårast att somna har vi ibland låtit halvsomna i knäet när vi läst och sedan lyft över henne i sängen när hon fortfarande varit vaken, men rätt dåsig.

• delfinen76

vi hade oxå en sådan period men Nora, nej hon har ej tid att sitta still och läsa bok
    Som man själv skulle tycka vara mysigt...
    Tyvärr tror jag bara att du får hålla ut, det tog ett tag här sedan inga problem igen...
    Vet tyvärr inte varför det händer, men det kanske mycekt intryck , kommeer in i fasen vill vara uppe och leka, vara nära er osv..

hoppas det går över snart eller hur man nu säger. men du e inte ensam om detta...

Svar på tråden Hur ska jag få min dotter att somna??