• 4 Före 30

Vi som fick barn runt 20 men nu närmar oss eller har passerat 30...

Är sååå trött på alla trådar där man skall vara 20 och vara mammaledig med första barnet...
    Jag fik barn som 20-åring, får mitt fjärde nu i höst och är på väg mot 30... Ser mig fortfarande som ung mamma även om min äldsta är 8 år och inte 8 månader...

Fler sena 70talster eller tidiga 80talister som saknar en tråd att tjöta i, eller finns det redan flera, men jag har missat dem :-O

• Svar på tråden Vi som fick barn runt 20 men nu närmar oss eller har passerat 30...
  • 4 Före 30
    lynnie skrev 2007-07-24 10:10:11 följande:
    tack  Det är skithäftigt med en 20 åring å en 2 åring, det skiljer ju mer i åldern mellan syskonen än dottern å mamma Fick en förfrågan av min 18 årige son när han va ca 10 år att "varför e du så cool mamma?" ser ut som om alla vi unga mammor får räkna oss som coola av våra barn tror inte att mina minstingar anser mig som cool när dom växer upp kanske *S*Men jag va på krogen med äldsta dottern å firade hennes 20 års dag, det va rätt kul.Har ni andra fått höra mycket gliringar el. dyl under er tid som unga mammor??jag har inte fått höra så mycket utan mer tvärtom, att jag va "duktig" som klarade av det.
    Jag har ju 13 månader mellan mina och fick ofta kommentarer som "hur orkar du" "saknar du inte krogen eller" "nu räcker det väl med barn så du kan brja leva igen" bla bla
    Ääääh nä, jag började ett liv jag själv ville ha när jag skaffade barn... det var liksom inget som skulle "genomlidas" utan det var detta jag ville ha, det var tydligen väldigt svårt att förstå...
    Saknar INTE krogen, däremot kanske jag öönskar att maken o jag kunde gå ut o äta på tu man hand lite då o då... men det är en helt annan sak...
  • babyblusen

Haha, det stämmer nog med era teorier om mängden barn...
    Fick första flickan -96, tvillingar -97 sedan ett uppehåll till 05 då vi fick lilltösen, själv är jag född 74 och kan inte fatta att åren har gått så himla fort.

• Anna81

Jag är född 81 och fick min första när jag var 22 och mitt andra när jag var 24 år

• mamita

hej kul att tråden lever vidare...
    mina barn har en så bra relation till min mamma och det underlättar att hon också är ung fortfarande, hon orkar finnas till hands på ett annat sätt en en pensionär tex. så tar hon ofta med dem på aktiviteter utan att jag behöver följa med...

• 4 Före 30

vart tog ni vägen allihop?

*puttar upp tråden*

• tjej 79

Oj vilken rolig tråd :)
    Jag börjar sakta men säkert bli äldre ;) Är född 79 , har en pojke född 99 och en flicka född 01.
    Nu väntas nummer tre i oktober, ska bli otroligt kul med en liten igen :)
    Skillnaden med att vara 20- årig mamma och en närmare 30- årig mamma ska upplevas... någon med erfarenhet? Kan tänka mig att det finns både fördelar och nackdelar! Men redan nu under grav. kan jag berätta att denna är mycket tyngre än vad dom andra två varit, sen om det beror på åldern har jag ingen aning om :)

• MacisEmba

Hej!
    Idag e jag 32 år och har tre barn (pojkar).
    Fick min förste son när jag var 18 (idag e han 14),
    min andra son dagen innan min 20 års dag (idag e han 12)
    och minstingen fick jag när jag var 29 ( idag e han 3).
    Jag har samma pappa till alla tre pojkarna.

Jag tycker att det e jätte mysigt med en liten "sladdis".
    Men gud vad dom lär sej massa skit från dom stora pågarna.

• 4 Före 30
    tjej 79 skrev 2007-08-15 22:13:24 följande:
    Oj vilken rolig tråd :)Jag börjar sakta men säkert bli äldre ;) Är född 79 , har en pojke född 99 och en flicka född 01.Nu väntas nummer tre i oktober, ska bli otroligt kul med en liten igen :)Skillnaden med att vara 20- årig mamma och en närmare 30- årig mamma ska upplevas... någon med erfarenhet? Kan tänka mig att det finns både fördelar och nackdelar! Men redan nu under grav. kan jag berätta att denna är mycket tyngre än vad dom andra två varit, sen om det beror på åldern har jag ingen aning om :)
    Och här är det precis tvärtom... Jag har en tös född 99 en pojk 00 och en pojk 04... skall ha barn i oktober.. denna grav är den lättaste av allihop bortsett från smärtor i mina gamla snitt pga ärrvävnad o sammanväxningar (gjort tre snitt)
    Kanske det beror på att jag var mer vältränad innan grav nu denna gång? Nåt måste det ju göra...

Är det nån mer än jag som oroar sig hundra ggr mer nu denna gång än med första barnet? ALLT är farligt känns det som, och ALLT kan hända... usch... Skall på könsUL i eftermiddag o då får jag iaf se den lill*.. sen tillväxtUL den 27e....

Tycker nästan det känns mer "nytt" nu än det gjorde för 8 år sen...man skall börja om igen ju. puh...
  • lillronya

Jag har 14½ år mellan yngsta och äldsta barnet. Har sammanlagt fått sex stycken barn.
    Tycker också att oron är större nu. Det känns på många sätt att man inte är 20 längre. Då kunde man ju festa halva natten och ändå vara en bra mamma morgonen efter Nu får man vara glad om man orkar vara uppe till tio på kvällen.

• lindi80

fick min första när jag var 22 han är 5år och lillasyster 3år alltså är jag 27 född 80

• proffelis

kul tråd!!! Jag är född 80 och fick min tös när jag var 20/21 på min födelsedag 

• Snovit 79

Jag är 79'a och min son 99'a och har även en ung mamma/mormor som är 61'a.

Håller med i att "vaddå är man inte ung fortfarande vid 30, då man fick barn vid 20?" Min mamma är 46 år och hennes sista/andra barn flyttade hemifrån när hon var 43år. Skönt skönt !

• tymamma

hej vilken rolig tråd!!va 20år när jag fick mitt första,nu har vi 4 barn.10,8,6 och 11månader gamma!!

• Majjssan

Kul tråd

Jag fick min första -97 å mina tvillingar -03

Jag är född -77

Svar på tråden Vi som fick barn runt 20 men nu närmar oss eller har passerat 30...