• Christina W

Tips på dopgåva?

Hej!
    Vi ska på dop snart och vill gärna ha tips på en riktigt bra och speciell dopgåva!
    Ingenting tråkigt, inget från ex. guldfynd. Inte kläder..
    Någonting roligt men användbart. Något som får föräldrarna att le när dom öppnar presenten, något som kan uppskattas av barnet också helst!
    Barnet är en flicka på 6 månader.

Någon som har tips?? Vore mycket tacksam för svar!!

Ett evigt hopp har den som evigt längtar...
  • Svar på tråden Tips på dopgåva?
  • Christina W

Tack alla ni för jättefina tips! Det blir nog ett av dessa som ni skrivit om!
    Tyckte om allas förslag, lite svårt att välja!

Olivträd, det var fint..

Zolen1-vart kan man hitta såna krukor?

..En bok med henne i huvudrollen har vi tittat på, men man måste fylla i efternamn, och vi vet inte vad hon kommer att heta i efternamn, och vill inte avslöja gåvan genom att fråga.

Tack återigen!!

Ett evigt hopp har den som evigt längtar...
  • Zolen1

GÅ in på galleria, barn så hittar du... ;.)

• zika

Anja fick Den silvriga Barnkammarboken i doppresent och den använder vi nästan dagligen.
    Det är en jättefin sångbok som har fina roliga bilder.
    Det medföljer en cd också

• Carrooo
    hjärtegullan skrev 2007-07-01 21:30:53 följande:
    En sån där bok / saga men barnet som huvudperson i upp till 4 namn o även stad, min stina fick en sån av kompisar med deras barn namn o Stinas givetvis i sagan . Kul att ha o läsa för henne, det tyckte storasyster i alla falll!!
    Åhh vart kan man köpa/beställa en sån?? Vi ska på dop snart och det skulle ju vara perfekt, även om det tar ett tag innan barnet förstår den. Det är ju en kanonpresent!
  • JosJos

Ser att det är fler än jag som gillar barnkammarboken - hade namngivningsfest i lördags och tyckte att den helt klart var den bästa presenten! Kan ju vara en kul grej att ge vid varje födelsedag t ex eftersom det finns flera...

• prickelina

Jag gjorde en personlig pärm i dop present till en kompis flicka. Jag köpte en "rå" pärm på panduro som jag målade och dekorerade. Sen skrev jag 2Emilias pärm" på med pappers bokstäver. Så kan man samla alla papper ang. barnet i. Det blev en uppskattad present. sen köpte vi även ett baby silver armband med namnet ingraverat på en platta. Och så designade jag en body oxå. (mest på skoj)

Annars har de mycket fint på www.doppresent.se

• prickelina

Vi fick bla en jätte fin personlig badcape därifrån.

Svar på tråden Tips på dopgåva?