• sakoline

87:or med barn - en fråga

Ni som är i min ålder och har barn, tog ni studenten förra året eller tar ni den i år, har ni skjutit på den längre eller planerar ni något annat? Utbildning? /Nyfiken som vanligt och barnlös (som vanligt) !
  • Svar på tråden 87:or med barn - en fråga
  • Nova2007

blev gravid nångång runt studenten förra året,jobbade ett tag på äldreboende. ska nu vara ledig fram till nästa sommar,sen blir det väl nå sommarjobb skulle ja tro,hoppas på att man får stanna där sen

• lillmamman

Tyvär...:( Har aldrig gått gymnasiet, men pluggar distans på komvux snart under föräldraledigheten..

• Arentorpbebis

Jag ska ta studenten nu i våR! Har gått om några klasser innan jag blev gravid!

• MGn

Jag var i vecka 32 när jag tog studenten, lycklig men fet =) Någon vidarutbildning blir det nog inte på ett tag...ska första vara hemma sen blir det jobba

• Williot

Tog studenten två år innan Williot kom, gick omvårnad och blev färdig undersköterska. Jobbade på ett demensboend i något år och fick fast jobb, innan jag fick barn.

• mumsan07

Jag hoppade av gymnasiet men det var innan jag blev gravid och när jag var gravid studerade jag till gymnasiekompitens på en folkhögskola i Åsa (söder om gbg) men hoppade även av där då min fästman kom in på på en utbildning han sökt i 3 år uppe i Umeå. Så nu bor vi i umeå och har en dotter på 6 mån och jag planerar att börja vuxenskola (går nog snabbast så) i februari så jag kan få min gymnasiekompitens så jag kan studera vidare och slutligen bli barnmorska.

• fallen angel

tog den förra året hans om tur va gå klart gymasiet...

• fallen angel

oj han som tur mena jag.. :P var då i 4 månaden..

• siriius

Jag tog studenten i juni 2006. I december plussade vi och den 21/7 2007 kom våran son Loke, fyra veckor för tidigt!

• Johanna 87

ingen student här, ska plugga folkhögskola, snart!

• Kimmie

Har inte tagit studenten. Hoppade av på mitt sista år för att åka utomlands och arbeta. Planerar att studera på folkhögskola sen efter min mammaledighet, eller möjligtvis jobba om man hittar något.

• Nicki Moge

Jag tog studenten nu i juni :) en månad innan lillkillen kom! Det var jobbigt i slutet men skönt att ha fått överstökat!

• Tonårsmams

Jag tog studenten nu 2007, ett år senare eftersom jag var mammaledig ett år:)
    Nu har jag sökt in mig på lärarhögskolan.
    När det gäller att ha barn och studera samtidigt är det inget hinder, bara en utmaing.

Svar på tråden 87:or med barn - en fråga