• Svar på tråden Sytråden spinns vidare! Grön Färg =)
  • yrväder

haha, jag kommer ju på dom mest ologiska ideerna Ska sy ett överkast till sängen, och vi gillar båda grafiska tryck, framför allt löv. Men svårt att trycka smala saker med min tryckram. Hm, undra  vad som händer om man med limstift klistrar fast lakansväv på papper och skriver ut på lakansväven, och sen drar bort den?

Det funkade kanon, så nu ska några av rutorna få lite tryck

• Cirrus
    LinSar skrev 2007-10-04 13:05:02 följande:
    Hur ofta sitter ni vid sybordet??Själv har jag nu inte suttit vid det på några dar.Dels att jag väntar på velour tyg till barnoverallen och tösens kofta.Och sen att jag för tillfället inte vet vad jag ska sy härnäst.Väntar så på den nya Ottobre tidningen.Har lagd in på en prenumeration så den här gången kommer den i lådan.
    Jag har alltid något på gång. Nästan jobbigt ibland att det finns så många roliga idéer, alla hinner ju inte förverkligas tyvärr. Svårt att säga men 5 kvällar i veckan håller jag nog på med något sömnadsrelaterat. Bläddrar i tidningar/mönster och planerar, syr, ritar mönster eller liknande.
  • fenurila K o L t

Redan dags för en ny tråd, jösses vad tiden går

5 barnsmamma (-01 -02 -04 -06 -07)
  • Carolina84
    yrväder skrev 2007-10-04 14:09:19 följande:
    haha, jag kommer ju på dom mest ologiska ideerna Ska sy ett överkast till sängen, och vi gillar båda grafiska tryck, framför allt löv. Men svårt att trycka smala saker med min tryckram. Hm, undra  vad som händer om man med limstift klistrar fast lakansväv på papper och skriver ut på lakansväven, och sen drar bort den?Det funkade kanon, så nu ska några av rutorna få lite tryck
    Hur i all världen kom du på den idén?
    Först den dagen du själv får barn förstår du hur mycket du betyder för dina föräldrar.
  • MagdaA
    haha, jag kommer ju på dom mest ologiska ideerna Ska sy ett överkast till sängen, och vi gillar båda grafiska tryck, framför allt löv. Men svårt att trycka smala saker med min tryckram. Hm, undra  vad som händer om man med limstift klistrar fast lakansväv på papper och skriver ut på lakansväven, och sen drar bort den?Det funkade kanon, så nu ska några av rutorna få lite tryck
    alltså i vanliga skrivaren? mår skrivaren bra av de tro...?!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • 2007 Mamma
    Men hur blir det i tvätten??
  • yrväder
    Carolina84 skrev 2007-10-04 17:32:31 följande:
    Hur i all världen kom du på den idén?
    Eh, tja, jag vet inte Tänkte man kunde prova.
    MagdaA skrev 2007-10-04 17:40:10 följande:
    alltså i vanliga skrivaren? mår skrivaren bra av de tro...?!
    Inte vet jag men det blir då inget tjockare än när jag har skrivit ut på visitkortspapper
    2007 Mamma skrev 2007-10-04 17:42:16 följande:
    Men hur blir det i tvätten??
    Där är kruxet, det får inte bli det minsta blött. Får se om jag gör på nåt annat sätt.....
  • Marmite

Hurrah!

Jag har fatt tag pa en bussresa och biljett till "Knitting and Stitching Show" i London 14 oktober!

Det ar forsta gangen for mig pa massan sa jag vet inte riktigt vad jag skall vanta mig, men raknar med att det kommer att finnas massor med sy- och stickprylar. Far passa mig sa jag inte kommer hem med annu en symaskin. Tror att Huskvarna kommer att vara dar sa om de har ett jattebra masspris kanske det blir en brodermaskin.

Ni som har brodermaskin, har ni haft stor gladje av den?

• Sizzel

Jag ska sy en munk jacka men jag har inget mönster vet någon vart jag kan få tag i det? min först gång som jag syr sen jag var väldigt ung men skulle få lite hjälp men jag behöver hitta mönster D8> någon idee? för en vuxen person btw.

• Tine A

Hej

Jag har köpt mej en elna L5 , men det fanns inte någon instruktionsbok ????vet inte va rattarna ska ställas in på . Trasslar hua????

Har ni något tips?

• Svar på tråden Sytråden spinns vidare! Grön Färg =)