Lycka1012 skrev 2007-07-29 18:42:24 följande:
Reagerar på inlägget från "jag är bäst". Min läkare sa att man kan göra 6 st IVF:er utan att chanserna går ner. Efter sex färskförsök finns det förmodligen ett fel som de inte har hittat. Jag ska dra igång med min tredje IVF nu, och jag har samma tankar som du, HoppasLina. Känner mig inte alls så positiv till det som jag gjort innan. Stort Lycka till inför ditt femte försök! Nu är det f*n vår tur!
Sol78:
Kan bara hålla med dig vännen, jag reagerade också på "jag är bästs" inlägg. Chanserna behöver inte alls minska efter 3 IVF:er, snarare öka. Jag är på min 3:e IVF nu, och dom två första har mer eller mindre varit som provförsök på mig, första slutade i MF det andra blev inga ägg befruktade. Alla kvinnor är skapta olika och vissa behöver lite fler försök på sig för att få rätt "IVF-dos" inställd. Min IVF Läkare Som är Docent på IVF i Falun sa, att så länge allt ser bra ut så finns ingen anledning att avbryta försöken. Sen är det väl klart att har man inte lyckats efter ett XX antal försök, kanske man ska söka andra vägar,men INTE efter bara 3 försök. Läkarna idag de är så ärliga ooch duktiga på det de gör, de skulle aldrig fortsätta om det inte fanns den minsta chans te graviditet. Lycka till
HoppasLina